directoriÎn momentul în care actuala conducere a Inspectoratului Şcolar Judeţe­an Arad anunţa, în luna septembrie a acestui an, că un număr de 22 de directori de şcoli au fost schimbaţi din funcţie, mai multe voci s-au arătat extrem de critice, acuzând inspectoratul de jocuri politice. Trebuie menţionat însă faptul că din cei 22 de directori, doar jumătate au fost schimbaţi pentru management defectuos în decursul anului şcolar precedent, restul fie au ieşit la pensie sau şi-au dat acordul de detaşare pe altă funcţie, fie şi-au retras acordul de detaşare în funcţia managerială sau, pur şi simplu, s-au retras cu totul din învăţământ. Cam aceeaşi situaţie s-a înregistrat şi în anul şcolar 2012-2013, când au fost schimbaţi însă un număr de 34 de directori. Dintre aceştia, şase s-au pensionat, unul a căzut victimă reorganizării reţelei, doi şi-au dat demisia, alţi doi au fost detaşaţi în funcţia de inspector şcolar, iar un caz a fost de detaşare pe altă funcţie. În acest fel, din totalul de 34 putem spune că au fost schimbaţi doar 22.
Astfel, în doi ani de zile, în timpul mandatului profesorului Claudius Mladin, au fost schimbaţi 33 de directori. Dacă punem la socoteală şi  celelalte cazuri speciale atunci au fost schimbaţi 56 de directori.
Chiar şi aşa, ca o comparaţie, în timpul mandatului profesoarei Mirela Aldescu în fruntea Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad, într-un singur an, au fost schimbaţi mai mulţi directori decât în întreg mandatul lui Mladin.
Astfel, doar în anul şcolar 2010-2011 inspectorul general Mirela Aldescu a decis schimbarea a numai puţin de 59 de directori de şcoli. În următorul an s-au înregistrat 13 schimbări de directori, astfel că în total mandatul lui Aldescu a cunoscut 72 de schimbări.
În aşteptarea concursurilor
Pentru anul şcolar 2012 – 2013, toţi directorii, inclusiv cei adjuncţi, au fost detaşaţi în funcţie prin delegaţie, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de 31.08.2013. Prin urmare, conform prevederilor legale, s-a ana­lizat în Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad situaţia detaşării în funcţia de director/director adjunct în fiecare unitate şcolară, pentru anul şcolar 2013 – 2014.
Astfel, s-a prelungit detaşarea a 169 cadre didactice pentru funcţia de director şi director adjunct, în timp ce în unele unităţi şcolare din judeţul Arad s-au produs modificări în echipa mana­gerială. „Pentru 22 cadre didactice s-a propus şi s-a aprobat în Consiliul de Administraţie al ISJ încetarea detaşării în funcţia de director/di­rector adjunct pentru următoarele motive: trei cadre didactice pentru îndeplinirea condiţiilor de pensio­nare; un cadru didactic s-a retras din învăţământ; patru cadre didactice şi-au dat acordul de detaşare pe altă funcţie (din director în director adjunct sau invers); trei cadre didactice şi-au retras acordul de detaşare în funcţia managerială, iar 11 cadre didactice – pentru management defectuos în decursul anului şcolar precedent“, ne-a declarat prof. Clau­dius Mladin, inspectorul şcolar general al judeţului Arad.
De menţionat că în şase unităţi şcolare nu va mai exista funcţia de director adjunct,  întrucât nu îndeplinesc condiţiile, neexistând numărul de clase necesar.
Directorii şi directorii adjuncţi care au fost validaţi de Consiliul de Admi­nistraţie al ISJ pentru prelungirea detaşării şi-au ridicat deciziile de la inspectorii şcolari pentru implemen­tarea descentralizării instituţionale, conform programului postat pe forumul ISJ.

Recomandările redacției