Conducerile şcolilor cu rezultate dezastruoase la simularea evaluării naţionale aruncă vina pe elevi

8
329

cicioSimularea evaluării naţionale a elevilor de clasa a VIII-a a aruncat Aradul în topul celor mai ruşinoase rezultate din ţară. Din totalul celor 3.687 de elevi care s-au prezentat la simulare, au reuşit să obţină media peste 5 un număr de 1472 de elevi, adică 39,92 la sută. Nici un elev nu a reuşit să obţină media 10 la examen. Cele mai bune note s-au obţinut la limba maternă, cu un procentaj de 66,83 la sută, pe locul doi fiind limba română, cu un procentaj de note peste 5 de 64,38 la sută. La matematică, rezultatele au fost la fel de dezastruoase, fiind obţinut un procentaj de doar 21,54 la sută.

Rezultate incredibile s-au înregistrat în patru şcoli din Arad, unde absolut nici un elev nu a fost în stare să obţină o medie de promovare. Este vorba despre Şcoala Gimnazială „Ştefan Cicio Pop” Arad, Şcoala Gimnazială „Olosz Lajos” Adea, Şcoala Gimnazială „Ilarion Felea” Arad şi Şcoala Gimnazială Iratoşu. Ca de obicei, vina pentru rezultatele catastrofale este aruncată exclusiv asupra elevilor.

„Majoritatea elevilor sunt retardaţi, iar ceilalţi sunt dezinteresaţi”

În concepţia profesoarei Camelia Pîslaru, directoarea Şcolii Gimnaziale „Ştefan Cicio Pop“, vina pentru rezultatele de la simulare aparţine în totalitate elevilor şi a familiilor acestora. Profesorii nu au absolut nici o vină, din contră îşi fac meseria cu brio şi cu deplină implicare, iar conducerea şcolii nici nu concepe să ia în calcul o eventuală demisie de onoare. „Absenteismul şi dezinteresul copiilor şi al familiilor poartă întreaga vină pentru aceste rezultate“, consideră Camelia Pîslaru pe de o parte. În continuare aceasta afirmă că „elevii sunt cu CES (cerinţe educative speciale) şi nu pot face faţă învăţământului normal. Ar trebui gândită o altă metodologie pentru aceşti copii. Cerinţele sunt prea ridicate pentru ei. Pe de altă parte, cei care nu sunt cu CES sunt dezinteresaţi. Profesorii nu au nici o vină pentru aceste rezultate, sistemul este de vină. În ceea ce mă priveşte, nu m-am gândit pentru nici un moment la demisie“, susţine Pîslaru.

În ceea ce priveşte Şcoala Gimnazială „Olosz Lajos” Adea, Şcoala Gimnazială „Ilarion Felea” Arad şi Şcoala Gimnazială Iratoşu, am încercat să luăm legătura cu conducerile unităţilor, însă am fost informaţi, în mai multe rânduri, că „directorii se află în şedinţe“. Pentru a nu tulbura activitatea de … excepţie care se face în aceste şcoli nu am mai insistat.

Trimişi la învăţământul special

În ceea ce priveşte luarea unor măsuri din partea conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad legat de aceste şcoli, am aflat de la Claudius Mladin, inspectorul general, că „ar trebui să mergeţi în aceste unităţi să vedeţi cum se învaţă. Ce măsuri să luăm noi? Le-am cerut şcolilor să analizeze situaţia şi să ne transmită în termen de şapte zile concluziile şi planul de redresare a situaţiei. Problema este însă cu mult mai profundă. Ar trebui gândită o evaluare diferenţiată, deoarece aceşti elevi pur şi simplu nu pot face faţă. Copiii care învaţă în aceste şcoli ar trebui să aibă acelaşi regim ca şi cei din învăţământul special“.

Generaţie de elită la Groşeni

De partea cealaltă, cele mai mari procentaje de reuşiţi la simulare au fost obţinute de elevii de la următoarele unităţi şcolare: Colegiul Naţional „Moise Nicoară” Arad, Şcoala Gimnazială Groşeni, Liceul Baptist, Colegiul Naţional „Elena Ghiba Birta” şi Şcoala Gimnazială nr. 5 Arad. Dacă în ceea ce priveşte şcolile de renume din Arad era de aşteptat să aibă rezultate de excepţie, singura unitate care a provocat surpriza este cea din Groşeni. „Avem o clasă de a VIII-a mică, de 19 elevi. Suntem mândri de aceşti copii, ne aşteptam la astfel de rezultate, mai ales pentru că s-a făcut o pregătire intensă“, ne-a declarat Viorica Bene, directoarea şcolii.

8 COMENTARII

  1. Profesorul care „isi face meseria” cu brio nu lasa, nici in ruptul capului, ca un elev sa treaca clasa, fara ca acesta sa stie un minim din materia predata.Daca nu procedeaza ferm, este un escroc, caruia ii este frica de faptul ca ramane fara post. Din pacate, numarul acestor cadre fricoase a ajuns covarsitor in invatamantul din Romania. Sau, 60% dintre elevii judetului sunt retardati intelectual ? Chiar crede asa ceva Inspectoratul ? Tocmai acest for ar trebui sa depisteze profesorii care pun stacheta nepermis de jos si sa-i dea urgent afara din invatamant.

  2. Eram sigura ca pana la urma dascalii nu au nici o vina, De o vreme, de cand se observa dezastrul din invatamant, nu am auzit decat „elevii sunt de vina” si „parintii sunt de vina” iar profesorii sunt OK. Oare? Un exemplu: dintr-o scoala cu 90 de elevi care au dat simularea la clasa a VIII, DOAR 12 au luat peste 5 la matematica (si cea mai mare nota a fost sub 8). Imi este greu sa cred ca 78 de elevi sunt „retardati sau dezinteresati”. Nimeni nu observa ca pe profesori nu-i verifica nimeni, se plang ca au salarii mici dar nu au salarii in functie de rezultate ( ca scot analfabeti pe banda rulanta sau elevi bine pregatiti tot acelasi salar il au). Parintii… doamne fereste sa-i intrebe despre rezultate ca ei nu au nici o vina doar elevii sunt de vina si parintii .
    La copilul meu la scoala, nu vor profesorii (marea majoritate) sa dea lucrarile de control acasa (cum se facea pe vremea mea). Mi-au spus daca ma intereseaza sa vad lucrarile, sa merg la scoala. Pai cine ma invoieste de la servici de atatea ori ca sa merg la scoala sa vad lucrarile (nu sunt putine si domnii profesori nu stau pana dupa ora 16 cand iesim noi de la munca). Motivul pt. care nu primim lucrarile acasa sunt aberante: ca multi elevi uita sa le mai aduca de acasa, ca elevii le aduc inapoi indoite si mototolite, etc. Eu ca parinte cum pot sa observ evolutia copilului? Doar nota nu este concludenta mai ales ca am sesizat si greseli la notare – fie au uitat sa noteze un punct, fie cand ua facut punctajul total au gresit la adunarem etc. In plus prin analiza lucrarii parintii pot sa-si dea seama capitolul unde copilul nu se descurca si trebuie insistat. Nu mai pun la socoteala si faptul ca uneori copiii mai vor si sa se salveze in fata parintilor cand au nota proasta si atunci intervin texte de genul: „nu stiu de ce am luat X, ca eu am facut tot” sau ” a vrut sa ne taxeze pe toti ca am facut galagie si l-am enervat pe profesor” .
    Nu exista comunicare intre dascali si parinti. Nu contest ca sunt parinti care nu-i intereseaza sau care vor doar note mari si copilul este departe de asa ceva. Sunt insa parinti care vor sa sprijine dascalul, sa elaboreze cu el o strategie in vederea obtinerii unor rezultate mai bune. Din pacate acesti parinti nu sunt bine vazuti de catre marea majoritate a profesorilor care se cred suverani peste destinele copiilor nostri, isi permit sa-i catalogheze „retardati” desi ei poate nu sunt in stare sa-si faca treaba la clasa (asa cum trebuie).
    As fi curioasa care sunt masurile care se vor lua improtriva d-nei profesoare Camelia Pîslaru si a celorlati directori.
    Si inca ceva: dragi profesori, a fii dascal nu este suficient sa stapanesti foarte bine materia respectiva. Pe langa asta mai trebuie sa ai darul de a transmite aceste cunostiinte mai departe ( si acest lucru nu este usor-recunosc) sa ai tact, intelegere si sa fii fost atent la orele de psihologie si pedagogie predate in facultate (care banuiesc ca au fost tratate mai cu dezinteres la vremea respectiva)

    Nu doar elevii si parintii sunt de vina. SI PROFESORII AU PARTEA LOR dar pana nu o vor recunoaste sau NU VOR FI TRASI LA RASPUNDERE lucrurile nu se vor schimba niciodata!!!!!!!

  3. Domnule inspector general sunteti foarte dur in aprecierea elevilor scolilor (copiii nostri) care au obtinut rezultate slabe la simularea examenului de capacitate, dar problema se pare ca este totusi in ograda dvs.- scolile, unii profesori, fapt pentru care mai bine ati dispune o evaluare a profesorilor care predau strict la materiile din care s-a dat examenul de simulare pentru a trage concluzia cea mai buna si abia atunci ati fi indreptatit sa stabiliti cine are nevoie de regim special, copii sau unii profesori!!!

  4. Domnule Cotuna,
    Va multumesc frumos pentru cuvintele pe care le-ati rastalmacit.Nu mi-am permis niciodata sa fac un copil retardat,, cu atat mai mult sa jignesc parintii acestora .Imi pare nespus de rau ca nu ati publicat exact ceea ce am spus prin intermediul telefonului.Am afirmat faptul ca o serie de copii sunt cu CES, ceea ce este total diferit de retard.Ma uimeste faptul ca ati scris aceste lucruri , mai ales ca sotia dumneavoastra a fost colega cu noi, ani buni, si cunoaste foarte bine situatia existenta, iar in perioada aceea ati publicat articole frumoase referitoare la activitatile extrascolare ale scolii si nu numai.Referitor la munca prestata de colegii mei pot sa va spun ca nu este una usoara si este fara satisfactii profesionale.Va invit sa predati dumneavoastra si sa vedem rezultatele !
    Nu inteleg cum demisia mea ar influenta rezultatele la Evaluarile Nationale, atata timp cat pregatirile suplimentare se organizeaza conform graficelor stabilite . Si nu arunca nimeni vina doar pe elevi.

    • Stimata doamna director Pislaru,
      Cu tot dragul. In rest, aveti perfecta dreptate, nu am fost deloc corect cu dumneavoastra. Daca eram asa atunci eram mult mai dur si scriam adevarul si tot ceea ce ati declarat. M-ati sunat sa imi spuneti ca nu doar TOTI copiii sunt retardati, ci si parintii lor. Legat de sotia mea, stiu sigur ca si-a facut datoria cu mult mai bine decat d-voastra in fruntea unei institutii care a ajuns rusinea Aradului. Din respect pentru ca sunteti femeie, nu o sa spun ca mintiti atunci cand pretindeti ca nu asta ati declarat. Respect munca colegilor d-voastra, care isi fac meseria asa cum se cuvine. Chiar voi scrie, daca voi avea prilejul, in viitor, asa cum am facut-o si pana acum.

  5. Generatiile de elevi sunt asa cum le formeaza profesorii .Cum ar putea un elev sa fie interesat de o materie la care profesorul isi permite sa lipseasca jumatate de an scolar ,sau la ora lectia e tinuta de studenti practicanti ,de fiecare data altii ,asta intr-un an care se termina cu examene .NIciodata nu uita domnii profesori sa stranga fonduri pentru diverse situatii ,banii nostrii sunt buni ,dar copiii retardati, cu Cerinte Educative Speciale .Aduceti-va aminte domnilor profesori pentru ce sunteti angajati in sistem,nu cred ca ati fos obligati sa fiti acolo .Special nu va dati interesul la ore,ca parintii sa va trimita copiii la asa zisele meditatii,dar nu toti parintii au posibilitati financiare ,si asa apar copiii cu CES ,acasa saraci iar la scoala umiliti si ignorati .Nici o sedinta cu parintii nu prezinta solutii pentru stimularea interesului copiilor,discutiile sunt doar despre bani si absente.
    Stimata doamna directoare Pislaru, nu ati prezentat nici o solutie pentru scoala dumneavoastra ,care este rolul dumneavoastra in acea scoala ,daca nu faceti fata de ce mai sunteti in acel post ,de nu renuntati?Rezultatele scolii dumneavoastra oglindesc interesul pe care il manifestati si implicarea in dezvoltarea scolii.Nu e de vina sistemul, nu sunt de vina copiii, sunteti dezinteresati domnilor profesori si v-ati obisnuit sa aratati cu degetul in oricine se poate.

  6. Domnule Cotuna
    Cu tot respectul, se pare ca memoria va joaca feste.Dupa cate imi aduc aminte dumneavoastra m-ati sunat si nu eu, pentru acel…interviu.Intr-adevar , astazi v-am sunat eu ( de fata cu toti colegii mei ) sa va intreb de ce ati scris acele neadevaruri…de care nu ma simt cu nimic responsabila.Colegii mei pot confirma faptul ca nu am spus ceea ce ati afirmat in replica dumneavoastra.
    Este, oricum rusinos faptul ca in loc sa venim in ajutorul acestor copii, ne ocupam sa denigram atat cadrele didactice, conducerea scolilor, precum si munca ,deloc usoara, a tuturor celor implicati.
    Pentru linistea dumneavostra, puteti intreba parintii despre modul cum ii tratez si despre modul in care vorbesc cu dansii.Imi pare extrem de rau ca sustineti, in continuare, lucruri care nu sunt deloc adevarate.
    Felicitari pentru articol ! Tot respectul.

  7. Doamna Simona
    Va cer, insistent, sa va documentati inainte de a vorbi si de a acuza.Este foarte usor sa arunci vina pe director si pe cadrele didactice cand nu sunteti in cunostinta de cauza.Asadar va rog frumos sa va masurati cuvintele.Eu nu-mi permit sa va jignesc…deci nu va permit nici dumneavoastra acest lucru, indiferent cine sunteti.Pe de alta parte nu numai scoala noastra este in aceasta situatie, deci se pare ca exista un interes, personaL, al cuiva, de a ma denigra.
    Multumesc frumos pentru toate cuvintele .Sunteti cu totii niste oameni adevarati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.