Consiliul local al municipiului Arad – prin Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară organizează în perioada 27-29 mai o Conferință a serviciilor sociale cu tema „Să investim în copii şi tineri – o provocare pentru comunitate”.
La această conferință sunt invitați să participe o parte dintre membrii marcanți ai Rețelei Europene Sociale/ESN, directori ai direcțiilor sociale din 10 municipii din țară, reprezentanți ai autorităților centrale și locale, ONG-uri și alte instituții partenere.
Conferința de la Arad se organizează ca urmare a bunei colaborări cu Rețeaua ESN și are ca scop diseminarea informațiilor utile din domeniul serviciilor sociale, prin implicarea părților interesate.
Din partea ESN participă un număr de 5 persoane, care fac parte din bordul de conducere al ESN, între aceștia este şi Philip Cotterill – un bun prieten al Aradului – expert în servicii sociale, care a colaborat cu Aradul încă din anul 1997.
În cadrul conferinței se vor face prezentări de specializate de către partenerii din ESN, din municipiile invitate și din Arad.
La secțiunea „schimb de bune practici” vor fi prezentate tematici de către persoane cu dizabilități, familii cu mai mulți copii și specialiști din cadrul rețelei ESN.
La workshop-uri/atelierele de lucru s-au ales tematici de actualitate, cum ar fi – copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, cum au reuşit în viață tinerii ieșiți din instituții de ocrotire, sau – cum se pot integra copiii romi în cadrul comunității.
Aceste teme vor fi abordate pragmatic de către participanți, prin implicarea unor specialiști din cadrul DDAC, membri ai societății civile și a partenerilor ESN
Programul conferinţei
27 mai 2014
10.00 – 16.00 Sosirea invitaţilor – cazare la Hotel Continental
19.00 – Primăria municipiului Arad – Recepţia Primarului la Sala Ferdinand
Lansare de baloane colorate de la balconul oficial ca simbol al egalității de șanse
28 mai 2014
Hotel Continental – sala Astoria
9.30 – 10.00 Înregistrarea participanţilor la conferinţă şi predarea echipamentelor de traducere
10.00 – 10.45 prezentator Alina Mrejeru, şef serviciu Proiecte, strategii, logistică, DDAC
Cuvânt de deschidere:
Gheorghe Falcă – Primar al municipiului Arad
Levente Bognar – Viceprimar al municipiului Arad
Erika Stark – Director general al Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad (DDAC)
Philip Cotterill – Membru al bordului de conducere ESN, Asociaţia directorilor de servicii sociale Anglia (ADASS)
Claudia Boghicevici – Deputat, Parlamentul României
Simona Pelmuş – Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie
Monica Solomie – Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
Ramona Lile – Rector, Universitatea Aurel Vlaicu Arad
10.45 – 12.30 Prima sesiune plenară (I) – Să investim în copii şi tineri
Moderator – Erika Stark, Director general DDAC
10.45 – 11.00 – Alfonso Lara Montero, Policy Director, European Social Network (ESN) – Investind în servicii de protecţia copilului în Europa, politici de implicare şi cercetare
11.00 – 11.15 – Erika Stark, Director general DDAC – Perspective locale în domeniul protecţiei sociale a copilului şi a tinerilor
11.15 – 11.30 – Martha Korintus, Consilier senior şi expert în protecţia copilului, Direcţia Generală de Politici Sociale şi Protecţia Copilului, Ungaria – Să cooperăm în interesul copiilor
11.50 – 12.15 Alina Roman, Decan al Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, Psihologie şi Asistenţă Socială – Asistenţa socială în România, prezent şi viitor
12.15 -12.30 Discuţii (întrebări şi răspunsuri)
12.30 – 14.00 Prânz– Restaurantul Continental
14.00 – 17.00 Schimb de bune practici, să ascultăm vocea beneficiarilor
14.00– 15.10 Prezentări ale beneficiarilor
Moderator – Ecaterina-Ani Jager, Preşedinte Asociaţia Handicapaţilor Neuromotor din România – AHNR – Filiala Judeţeană Arad
14.00 – 14.15 – Camelia Oprea, Preşedinte Asociaţia Integra Arad
14.15 – 14.30 – Rodica Crainic, Director general adjunct, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad – prezentare Centrul de zi pentru copii Ghiocelul Arad
14.30 – 15.00 – Ecaterina-Ani Jager, Preşedinte Asociaţia Handicapaţilor Neuromotor din România – AHNR – Filiala Judeţeană Arad – povestea mea de viaţă
15.00 – 15.20 – Pauza de cafea
15.20 – 17.00 Schimb de bune practici la nivel local
Moderator – Martha Korintus, Consilier senior şi expert în protecţia copilului, Direcţia Generală de Politici Sociale şi Protecţia Copilului, Ungaria
15.20 – 15.35 Monica Veronica Luţu – Coordonator Centru de zi pentru copii cu autism, Direcţia Generală de Asistenţă Socială Bucureşti, prezentare bune practici
15.35 – 15.50 Aurel Mocan – Director Direcţia de Asistenţă Socială Cluj-Napoca, prezentare bune practici
15.50 – 16.05 Denisa Napău, Director SPAS Turda, prezentare bune practici
16.05 – 16.45 Discuţii şi concluzii – cum pot municipiile şi alţi factori decizionali să dezvolte servicii eficiente pentru copii şi tineri?
16.45 – 17.00 Centrul Curcubeu Arad, program artistic
20.00 Cina la Hotel Continental – Restaurantul Panoramic
29 mai 2014
8.00 – 9.00 Mic dejun la hotel
9.00 – 9.15 Cuvânt deschidere pentru a doua zi – sala Astoria
Moderator: Philip Coterill, Membru al bordului de conducere ESN, Asociaţia directorilor de servicii sociale Anglia (ADASS)
9.15 – 10.30 Sesiunea a II-a – Promovarea asistenţei comunitare şi a vieţii independente pentru copii şi tineri
9.15 – 9.30 – Ian Milligan, Coordonatorul serviciilor internaționale, Centru de excelenţă pentru îngrijirea copiilor în Scoţia (CELCIS) – Un pas înainte – promovarea asistenţei comunitare şi a modului de viaţă independent pentru copii şi tineri
9.30 – 9.45 Ovidiu Martin – Director general al Fundaţiei RCE Speranţa Copiilor – Promovarea unui stil de viaţă independent pentru tinerii cu dizabilităţi
9.45 – 10.00 Ştefana Zibileanu, Director SPAS Tulcea – Asistenţa socială cu focalizare pe promovarea drepturilor copilului
10.00 – 10.15 Laura Ghica-Sava, Fundaţia Terre des hommes România – Participare în comunitate şi responsabilitate – lucrând împreună cu serviciile sociale din Oltenia pentru protecţia copiilor aflaţi în situaţii de risc
10.15 – 10.30 Întrebări şi răspunsuri
10.30 – 10.45 Pauza de cafea – pregătire pentru atelierele de lucru
10.45 – 12.00 Ateliere de lucru (4 ateliere în paralel)
Atelier 1 – Copii care au părinţi plecaţi la muncă în străinătate, moderator Erika Stark – sala Astoria
Atelier 2 – Copii cu dizabilităţi, moderator Camelia Oprea – sala mică parter
Atelier 3– Tineri care părăsesc instituţiile de ocrotire, moderator Klara Csomos – sala mică (1) mezanin
Atelier 4 – Incluziunea socială a copiilor romi, moderator Marcela Moisa – sala mică (2) mezanin
12.00 – 12.30 – Discuţii şi concluzii – masa rotundă – sala Astoria
Moderator: Philip Coterill, Membru al bordului de conducere ESN, Asociaţia directorilor de servicii sociale Anglia (ADASS)
Completare chestionare de feedback
12.30 – 13.30 Prânz – Restaurantul Continental
Plecarea delegaţiilor