Consiliul Concurenţei continuă analiza pieţei transportatorului feroviar de marfă, în acest sens fiind trimise solicitări de informaţii atât companiilor concurente cât şi principalilor clienţi ai CFR Marfă şi Grup Feroviar Român.

‘Sunt necesare clarificări şi informaţii din piaţă pentru a putea analiza posibilele implicaţii ale preluării CFR Marfă de către Grup Feroviar Român S.A. Trebuie să cunoaştem inclusiv punctul de vedere al clienţilor existenţi şi potenţiali ai celor două companii. Obţinerea unor răspunsuri detaliate la întrebările noastre este foarte importantă, având în vedere cotele de piaţă deţinute de cei doi operatori’ a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

În data de 24 septembrie 2013, Grup Feroviar Român S.A., societate a Grupului Grampet, a notificat Consiliului Concurenţei concentrarea economică pe care o va realiza prin preluarea pachetului de acţiuni reprezentând 51% din capitalul social al C.F.R. Marfă S.A. Întrucât documentaţia depusă nu era completă, Consiliul Concurenţei a solicitat GFR transmiterea tuturor informaţiilor până pe data de 21 octombrie 2013.

„În ceea ce priveşte analiza concentrării economice, în funcţie de dimensiunea operaţiunii respective (naţională sau comunitară), aceasta poate fi realizată fie de către Consiliul Concurenţei, fie de către Comisia Europeană. Încă de la desemnarea câştigătorului licitaţiei, Consiliul Concurenţei a iniţiat discuţii cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a se stabili autoritatea de concurenţă competentă în acest caz. Această decizie va fi luată după ce notificarea va fi completă.

Indiferent de autoritatea de concurenţă care va analiza această preluare, termenele se calculează din momentul în care documentaţia este declarată completă, adică conţine toate elementele necesare pentru a permite analiza eficientă a operaţiunii de concentrare economică”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.

La expirarea termenelor, autoritatea de concurenţă ce va analiza cazul va emite o decizie care poate fi de autorizare, autorizare cu condiţii sau de respingere a tranzacţiei, se mai menţionează în comunicat.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, privatizarea CFR Marfă va fi reluată de la zero, cel mai probabil mâine, în prezent reprezentanţii celor două părţi implicate redactând acordul de încetare a contractului de privatizare a CFR Marfă semnat la 2 septembrie.

Consiliul Concurenţei nu a primit deocamdată o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor că privatizarea transportatorului feroviar de marfă a eşuat.

 

 

(AS – editor: Mariana Nica)

 

Recomandările redacției