Federaţia Operatorilor Români de Transport acuză Consiliul Judeţean Arad de abuz, constând în retragerea licenţelor de traseu deţinute de societatea câştigătoare a mai multor trasee judeţene, prin încălcarea unei hotărâri judecătoreşti.
Consiliul Judeţean Arad ar fi promovat, în data de 18 Septembrie 2017, într-o ședință de consiliu judeţean, o hotărâre de con­- siliu ce încalcă în mod flagrant decizia Tribunalului Arad, rămasă definitivă prin pronunţarea Curţii de Apel Timişoara în dosarul 10056/108/2013.
Tribunalul Arad a stabilit în sarcina CNMSI (actual AADR) şi CJ Arad reluarea şedinţei de atribuire din noiembrie-decembrie 2013, în care societatea de transport public de pasageri Transdara a fost depunctată cu 10 puncte în baza unui ordin comun MAI-MTI. Acest ordin stabilea că so­cietăţile comerciale aflate în insolvenţă pierd aceste puncte în şedinţa de atribuire privind tra­seele judeţene cuprinse în programul de transport 2013-2019. În respectiva şedinţă de atribuire, o altă societate comercială de profil, J&R Car, a câştigat cele nouă trasee avute în vedere, întrucât aceasta nu avea dezavantajul de a se afla în insol­- venţă şi nu înregistra datorii faţă de bugetul de stat sau bugetele locale.
Cu alte cuvinte, Federaţia Operatorilor Români de Transport susţine că, în loc să reia şedinţa de atribuire, aşa cum a stabilit instanţa, asigurându-se că sunt res­pectate toate prevederile legale în vigoare cu excepţia depunctării în situaţia insolvenţei, CJ Arad a decis, „într-o manieră părtinitoare şi iresponsabilă”, retra­ge­rea licenţelor de traseu deţinute de societatea câştigătoare în 2013 şi atribuirea directă a acestora către Transdara.
„Probabil CJ Arad are încă mari probleme cu respecta- rea legislaţiei în domeniu şi a interpretat obligaţia de a or­ganiza o nouă şedință de atri­buire în sensul atribuirii directe, fapt ce conduce, pe cale de consecinţă, la prejudicierea directă a unei companii de transport ce şi-a asumat toate cerinţele legale, de la momentul participării la licitaţie, cât şi respectarea până în prezent a programului de transport şi a graficelor de circulaţie afe­rente. Riscurile asumate de CJ Arad sunt uriaşe deoarece, din rea-credinţă în interpretarea unei decizii de instanţă, poate lăsa pe drumuri atât transportatorul cu care demult avea obligaţia să încheie contract de delegare a gestiunii, cât şi pasagerii ce riscă, în cazul în care abuzul continuă să nu aibă alternativă faţă de situaţia actuală, ţinând cont de faptul că transportatorul favorizat de Consiliul Judeţean nu a fost verificat în sensul res­pectării condiţilor legale prin organizarea unei noi şedinte de atribuire. FORT umează să transmită Comisiei Europene un memoriu cu privire la acest abuz, sesizând totodată Consiliul Concurenţei pe acest subiect. Federaţia Operatorilor Români de Transport a obţinut calitatea de intervenient prin decizia Tribunalului Arad în procesul ce are ca obiect anularea hotărârii CJ Arad, incercând să convingă instanţa că, în această speţă, CJ Arad trebuie sa respecte întru totul atât legislaţia, cât şi hotărârea Tribunalului Arad, iar operatorii de transport nu au nici o vină, responsabili de întreaga situaţie fiind cele două ministere semnatare ale ordinului comun din 2013”, susţin repre­zentanţii FORT într-un comunicat remis presei.
Următorul termen în proces este 4 Mai, la Tribunalul Arad, iar prezenţa Presedintelui FORT a fost deja anunţată, acesta intenţionând să depună şi un memoriu la Prefectura Arad.
(G.S.)

Recomandările redacției