Gara Arad a fost dată în folosință în anul 1911. După un secol, s-a trecut la o schimbare radicală a acestui obiectiv.
Stația CFR a fost modernizată între 2012 și 2016, printr-un proiect realizat cu fonduri europene nerambursabile. Costurile pentru aducerea la standardele actuale au fost de peste 300 de milioane de lei, adică peste 70 milioane de euro.
Însă, oamenii nu par a fi alarmați de această sumă cu șir mare de zerouri, ba din contră, citez o doamnă care aștepta venirea trenului: „Ca la noi nu există în toată România, nici la București. A meritat investiția”.
Într-adevăr, Gara Mare arată foarte bine, atât în exterior cât și în interior.
Locul este primitor, pereții dau iluzia unor coloane și sunt decorați cu figuri în relief de culoare argintie, totul are o oarecare tentă istorică.
Este dotată cu scări rulante dar și cu două lifturi. Ajungând la nivelul 1, intrăm în sala de așteptare și la ușile care duc spre peroane. Totul este curat, totuși baia, deși într-o stare decentă, este puțin în contrast cu restul clădirii. Hârtia și săpunul lipsesc, iar mirosul este unul înțepător, de clor.
Cu toate acestea, Gara Arad este considerată cea mai modernă și frumoasă din România.
Gara Aradul Nou,
sub orice standard
La polul opus al decenței și în celălalt colț al orașului, Gara Aradul Nou are o prezență cu totul diferită, nu în sensul pozitiv al cuvântului. Chiar și simpla comparație al aspectului exterior ale gărilor este evidentă.
Dacă toaleta din Gara Mare este decentă, cea de la Aradul Nou este în condiții deplorabile, cu o imagine care lasă urme adânci: wc în stil turcesc, fecale împrăștiate până în tavan, rugină și un miros extrem de greu de suportat.
Sala de așteptare este mai degrabă un model de garsonieră confort 3 decât un loc comod de poposeală, parchetul este descentrat, ros, pereții sunt văruiți în van, deoarece nu compensează pentru restul clădirii.
Ca să se conformeze aspectului panoramic, nici șinele de tren nu se lasă mai prejos. Pietrișul de pe acestea se îmbină în mod armonios cu sticlele de bere, pachetele de țigări goale și alte mizerii rămase acolo probabil de săptămâni, dacă nu mai mult.
„Gara asta este exact ca în tot restul României. Așa e la noi, peste tot”
Dacă unii sunt resemnați de starea Gării, alții consideră că „trebuie pusă la punct oleacă, am văzut-o când am trecut cu trenul pe lângă ea și am zis că e diferență mare, deși tot în Arad e”.
Felicia-Livia Pădureț

  • Stelian Popescu spune:

    Nimeni,nici cetățenii,nici presa locală,nu vorbesc despre starea gardului spre podul Grădiște,gard care stă să se prăbușească peste eventualii oameni, care vor circula pe trotuarul de lângă gard. Acest mizerabil gard,are în el găuri prin care se văd liniile.Nu pot să înțeleg de ce o gară ca cea din Arad,care a costat câteva milioane de euro are drept împrejmuire,un gard mizerabil,rușinea urbei. Știu,gardul este în perimetrul CFR-ului,care ca întodeauna n-are fonduri pentru bietul gard! Dar primăria ce face.De câte ori a amendat SNCF-ul pentru lipsa de interes? Aradul se vrea oraș european.Nu cred că străinii,călători din trenurile care tranzitează gara Arad,au impresia că tranzitează un oraș cu pretenții de oraș european.Rușine să ne fie la toți!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției