Creșele de stat din Arad trebuie să treacă în subordinea grădinițelor până la 1 octombrie

0
310

Începând din anul școlar 2021-2022, creșele de stat trebuie preluate, la solicitarea primarilor, de către grădinițele cu program prelungit, conform unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial și care se aplică deja. Întregul proces trebuie finalizat până la 1 octombrie 2021. În prezent, creșele sunt în subordinea consiliilor locale.

OUG 100/2021 a modificat azi Legea educației (1/2011) pentru a stabili integrarea creșelor de stat în sistemul național de învățământ preuniversitar și trecerea lor în subordinea grădinițelor cu program prelungit (sau, în cel mai rău caz, în subordinea celor cu program normal). Acest proces trebuie demarat și finalizat de autoritățile locale din toată țara până la data de 1 octombrie 2021.

„Creșele fac parte din sistemul național de învățământ preuniversitar și oferă copiilor antepreșcolari cu vârste cuprinse între 11 luni și 3 ani servicii integrate de educație, îngrijire și supraveghere. Începând cu anul școlar 2021-2022, creșele de stat sunt arondate, la solicitarea primarilor, ca urmare a hotărârilor autorităților deliberative, prin decizie a inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, unităților de învățământ preșcolar cu program prelungit, cu personalitate juridică. Decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București se comunică spre informare Ministerului Educației în termen de 15 zile de la emitere”, prevede actul normativ, conform digi24.

Dacă autoritățile nu solicită arondarea la grădinițe, creșele de stat rămân sub subordonare locală, dar sunt coordonate de inspectoratele școlare teritoriale.

Măsura vine după ce, până acum, potrivit Legii 263/2007 (care va fi abrogată cu totul în curând), creșele de stat erau în subordinea consiliilor locale.

Pentru a asigura personalul didactic necesar, ordonanța mai prevede că funcțiile de educatori-puericultori pot fi ocupate și de absolvenți de liceu pedagogic (sau echivalentul acestuia), cu specializarea de educatoare, care au urmat cursuri de educație timpurie în proiectele derulate de Ministerul Educației cu terți. Totodată, mai sunt acceptați absolvenții cu diplomă de licență, cu specializare în pedagogia învățământului preșcolar și primar, sau absolvenți ai programelor de masterat didactic, cu specializarea în educație timpurie, conform sursei citate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.