Cum a pierdut gruparea lui Mladin 400.000 de lire sterline în Marea Britanie și cât cheltuia pentru un șofer să „îl țină“ în pușcărie

0
2710

Anchetatorii de la DIICOT și polițiștii care au lucrat la investigația care vizează gruparea de contrabandă cu țigări la nivel internațional, cu sediul la Arad și coordonată de Cosmin Mladin, au reușit, în baza mandatelor de supraveghere tehnică, să înregistreze mai multe discuții purtate de cei implicați, discuții care dovedesc amploarea operațiunilor derulate în ultimii ani.

Într-o discuție din 20 noiembrie 2019, conform pressalert.ro, între Cosmin Mladin și Gheorghe Costea, zis „Mambo”, fostul asociat al lui Traian Igaș, fostul ministru de Interne, aceștia analizau capturarea de către autoritățile din Marea Britanie a sumei de 387.935 lire sterline, bani proveniți din vânzarea de țigări de contrabandă. Banii au fost descoperiți ascunși într-un rucsac, o sacoșă și o cutie de sculte, toate puse în remorca unui camion al firmei Amira Carpe Diem Trans SRL. Conform pressalert.ro, în mașină erau șoferul Florin Petrincă și un alt român, Marius Anton, care a ajuns în Marea Britanie cu avionul, au stabilit, ulterior, anchetatorii. „Mambo” i-a propus lui Mladin „că ar trebui să facă demersuri pentru a recupera banii capturați de autoritățile britanice în data de 19.11.2019, sugerând în acest sens să întocmească o hârtie, din care să reiasă că banii provin de la una din societățile pe care le administrează, urmând să fie folosită la achiziția unor trakkere (basculante, n.a.). Despre Anton, Maldin afirmă că ar fi putut să vină cu duba/Dusterul cu Unguru (Orban Ferenc Arpad, membru al grupării din Ungaria, n.a.) care de altfel l-a și dus la hotel pe Anton în seara precedentă și ar fi putut astfel să evite situația creată, însă subliniază că el (Anton) a mers doar să colecteze banii și să însoțească șoferul. Mladin se întreabă dacă nu cumva camionul a fost urmărit de unde a lăsat marfa recapitulând cu Costea Gheorghe firul evenimentelor și anume că Anton, după ce a luat banii din două locuri, a mai primit și de la Unguru și de la Moldoveanu (Belibov Radu), acesta din urmă spunându-i că a fost urmărit de un Mercedes E-klasse și o altă mașină. Cei doi concluzionează că nu Anton a fost cel urmărit, întrucât în acest caz trebuia oprit și Rolly (Orban Ferenc Arpad), ceea ce nu s-a întâmplat”, se arată în documentele de la dosar, conform pressalert.ro. 

Mladin și „Mambo” au concluzionat că a fost o greșeală să se ia banii de la toți trei clienții deoarece există riscul ca, dacă unul este urmărit, să rămână fără toți banii. De asemenea, au concluzionat că prin folosirea lui Anton și-au «însemnat» firmele pe care le folosesc, printre care și Mig Plus Spedition Transport, întrucât Mladin a a aflat de la «Sârbu» că britanicii au analiști care studiază astfel de cazuri. În urma sugestiilor lui Mambo de a folosi, pe viitor, diferite pretexte pentru a justifica în fața autorităților britanice sumele de bani cash și de a găsi alternative pentru scoaterea banilor din Anglia, Mladin răspunde că nu se pot justifica sume de patru sau cinci sute de mii «că noi tot sume din astea ducem», în continuare, cea mai bună variantă de a scoate banii din Anglia rămâne camionul, însă nu cu cel cu care se duce marfa, ci cu un șofer de încredere. În discuția cu interlocutorul, Mladin afirmă că această operațiune a fost «dirijată» de el și de Dani deși, în aceleași condiții, «în trecut nu au mai întâmpinat probleme».

Cei doi au socotit și pierderile în urma confiscării banilor – câte 55.000 euro pentru fiecare dintre cei șapte implicați în operațiune. „Alte costuri aduse în discuție sunt cele ocazionate de cei doi șoferi pe care gruparea va trebui să «îi țină» în pușcărie, Mladin estimând o sumă de aproximativ 50.000 euro în acest sens”, se arată în document.


Citeste mai mult pe: https://www.pressalert.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.