Deși, reprezentanții arădeni ai sectorului HoReCa  spun că sunt dispuși să suporte costurile de testare rapidă a clienților, antreprenorii acestora sunt sceptici cu privire la acest subiect. Marea întrebare a lor fiind „Cum să testăm noi clienții? Nu avem abilități medicale și nici autoritatea să o facem”.

„Noi nu putem să cerem buletinul clientului să vedem dacă este vaccinat sau nu. Guvernul trebuia să spună – fără rapel nu intri în restaurant. Chestia asta comutată pe noi nu e OK. Noi nu avem abilități medicale. După ce HoReCa este atât de blamată, deși nu avem statistici că ar fi contribuit la răspândirea virusului, acum, cineva aruncă pisica în curtea noastră care, oricum, e fără garduri acum.

Era foarte simplu să se spună: vrei la restaurant, la concerte, pe plajă, vrei să îți reiei viața socială, vaccinează-te, obține hârtia și mergi la restaurant.

Cine să facă testul ăsta? Poate nu știm să facem aceste teste corect. Nu suntem autoritate să putem face asta, noi putem doar să îi primim”, a declarat unul dintre antreprenorii HoReCa.

De asemenea, se ia în calcul și posibilitatea ca cei care refuză să se vaccineze sau să fie testați să aibă acces doar pe terasă, iar cei care și-au făcut vaccinul, au dovada că au trecut prin boală sau acceptă testele rapide să poată lua masa și la interior.

„Am discutat cum putem funcționa mai deschis începând cu data de 1 iunie. Asta înseamnă posibilitatea de a funcționa la interior cu o anumită capacitate, între 30 și 50 la sută, totodată pregătirea industriei ospitalității în sensul în care angajații din HoReCa vor avea prioritate la vaccinare. Și acum lucrăm într-un grup de lucru, cu comitetul de vaccinare, în așa fel încât toți angajații care doresc să se vaccineze să poată avea acces la vaccin mai facil, astfel încât clienții care doresc să iasă la restaurant sau în hotel să aibă siguranța că angajații sunt vaccinați”, a declarant Dragoș Petrescu, președintele asociației HORA.

Recomandările redacției