Cum te fereşti de răceală

0
282
femeie_racealaMilioane de oameni sunt afectaţi, în fiecare an, de răceli sau chiar de gripă. Tu nu trebuie să fii unul dintre ei, cu condiţia să fii prevăzătoare.
Gripa sau guturaiul comun te pot pune la pat pentru una sau chiar două săptămâni, timp în care, din

păcate, restul activităţilor tale trebuie să continue. Cum ai putea evita febra, durerile de cap, nasul „curgător“ sau durerile musculare ce însoţesc mai toate infecţiile respiratorii din sezonul rece? Ţine cont de câteva sfaturi şi niciun virus de sezon nu va fi capabil să atenteze la sănătatea ta.

Nu atinge

Ţine-ţi mâinile departe de orice suprafaţă posibil infestată (teoretic, asta înseamnă orice obiect). Practic, fereşte-te în special de cei bolnavi, de obiectele lor personale şi de locurile foarte aglomerate. Nu uita că aproape 10% din răceli se iau prin contact direct. Chiar dacă e vorba de partenerul tău sau de copilul tău, în asemenea situaţii trebuie să renunţi chiar şi la o îmbrăţişare duioasă.

Spală-te pe mâini cât mai des ca să previi răceala

Deoarece nu se poate să nu atingi obiecte pline de microbi, fiindcă universul în care trăim cu toţii e departe de a fi steril, soluţia cea mai la îndemână de a te „steriliza“ este să te speli pe mâini cât mai des. Foloseşte săpun şi apă caldă şi săpuneşte-te minimum 15 secunde. Să nu consideri acest sfat drept o exagerare: conform  Societăţii Americane de Microbiologie şi Asociaţiei Săpunului şi Detergenţilor, doar 77% dintre cei care folosesc o toaletă publică se spală pe mâini. Dacă eşti într-un loc public, după ce te speli pe mâini, nu atinge nimic. Şterge-te cu un şerveţel de hârtie, cu ajutorul căruia deschide şi uşa de la toaletă, ca să fii sigură că nu te-ai „contaminat“.

Mănâncă bine ca să păcăleşti răceala

În sfârşit, ai voie să mănânci mai consistent, deoa-rece numai aşa vei reuşi să-ţi păstrezi imunitatea. Consumă proteine de calitate, din carne şi lactate, ai grijă să nu-ţi lipsească fructele şi legumele
proaspete, alunele, nucile, citricele, dar şi ceapa sau usturoiul. În privinţa lichidelor, regula rămâne neschimbată şi iarna, şi vara: minimum doi litri de lichide. Singurul lucru care se schimbă e temperatura, eventual – poţi bea multe ceaiuri calde, care au avantajul că te şi încălzesc, nu doar că te hidratează. Dacă ţi-e teamă că nu reuşeşti să mănânci echilibrat, nu ezita să iei un supliment alimentar, cu vitamine şi minerale din belşug.

Vaccinează-te împotriva gripei

Vaccinul împotriva gripei noi va fi disponibil în farmacii cât de curând, dar poţi să te vaccinezi şi cu unul dintre vaccinurile vechi, deoarece ele conţin un cocteil de tulpini de virusuri gripale şi paragripale, care te vor ajuta să scapi de alte infecţii de sezon, în afară de cea cu virus H1N1. Vaccinul îţi este foarte util dacă riscul tău personal de a face gripă este mare: dacă lucrezi într-un spital sau eşti asistent social, ori dacă vii în contact cu mulţi oameni zi de zi, dacă ai peste 50 de ani sau suferi de unele boli cronice, ori dacă eşti însărcinată. Poţi opta între vaccinul injectabil şi cel intranazal.

Sursa: Unica.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.