Agenția Națională de Administrare Fiscală continuă acțiunile de susținere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligațiilor fiscale și le reamintește celor care înregistrează obligații fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condițiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilități fiscale. Una dintre ele este  sub forma anulării, în totalitate, a obligațiilor accesorii, sens în care menționăm că până la data de 19.11.2019 au depus cereri de anulare a obligațiilor accesorii un număr de 38.026 contribuabili.  Astfel, pentru accesarea facilității fiscale constând în anularea obligațiilor accesorii, precizăm că, până la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condițiile impuse de lege, respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu scadențe până la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 16.12.2019. „Anularea obligațiilor accesorii nu este condiționată de depunerea notificării privind intenția de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă, până la data de 16.12.2019 inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale competente. Eficiența accesării unei astfel de facilități, constă în aceea că prin achitarea voluntară a obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 15.12.2019, se pot anula obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligații“, declară Călin Arusti, purtător de cuvânt la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad. Cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă și fără a fi necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal compentent, respectiv prin intermediul serviciului  „Spațiul privat virtual”. Informații suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet  www.anaf.ro  și telefonic, prin contactarea Serviciului de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Recomandările redacției