Cozile din vama Nădlac sunt deja de notorietate. Zeci și chiar sute de camioane stau la cozi ce se întind pe  zeci de kilometri, pentru a ieși din țară. Acest lucru se întâmplă zilnic de ceva timp. Unii șoferi stau cuminți încearcă să respecte atât cât pot condițiile, strângând din dinți și înjurând, de cele mai multe ori proasta gestionare a situației din vămi. Alții, mai ,,șmecheri” își doresc să ,,fenteze” coada, ca să scurteze timpul de așteptare. Iar drumul pe care încearcă să circule, nu este cu sens unic. Astfel, de foarte multe ori,  autoturismele rămân blocate printre camioane.  Iată ce ne povestește un șofer arădean, ce trece săptămânal prin această situație. ,,E un  drum vechi, care vine dinspre Pecica în autostradă. Foarte mulți vin pe aici, ca să nu stea la coadă”, spune șoferul supărat.

,,De exemplu, acum coada  e de peste  zece kilometri, ei vin pe drumul vechi, care ducea înainte către vama veche și trec pe aici, pentru că de aici mai au 500 metri până în vamă”, spune șoferul arădean. Cozile enorme la ieșirea din țară, se ,,joacă” pur și simplu cu nervii și timpul șoferilor de TIR.  Plus că la intrarea în terminal este un adevărat haos, ne precizează același sofer nemulțumit.

După ce trec de vama românească, șoferii care cred că au scăpat, se înseală. La vama maghiară situația e și mai rea.

 În plină perioadă de pandemie, șoferii care vin din România sunt obligați să suporte controale drastice în camioane.

Astfel, după ore în șir de stat la coadă la ieșirea din țară, șoferii au parte de încă o serie de cozi și de nervi, în Ungaria. Din cauza numeroaselor cazuri de migranți, găsiți prin remorcile camioanelor, vameșii maghiari controlează ,,la sânge” TIR- urile ce vin din România. Aceștia taie sigiliile de pe remorci și controlează marfa din camioane, pentru a verifica dacă nu sunt persoane ascunse, care își doresc să ajungă în Vest.

După această procedură, șoferii au din nou de așteptat până primesc un alt sigiliu de vamă. Și toată această procedură le ,,mănâncă” din timpul lor de program. Puțini cunosc faptul, că șoferii de camioane au de respectat un număr de ore de condus, apoi trebuie să ia o pauză pentru odihnă. Nu pot sări peste acest program. Astfel, dacă pierd opt, nouă ore pe la cozi, ar urma perioda de odihnă, pe care din păcate, trebuie să o petreacă în Ungaria în plină perioadă de pandemie. Programul acestora decalându-se cu 18-19 ore, astfel apar întârzieri în livrarea mărfii plus o grămadă de neajunsuri.

Recomandările redacției