La modul teoretic municipalitatea face proiecte pe hârtie, de zici că Aradul va fi o Vienă, măcar a transportului public. În orașul austriac, transportul public chiar poate fi un etalon, la propriu, pentru ora exactă, în 99% din situații. Măcar din acest punct de vedere să ne comparăm , că alea cu „mica Vienă”, le-am trecut de mult la utopii și poveștile bunicilor. Dar măcar astea cu oraș verde și un transport ecologic ar putea fi realitate. Când anume este mai greu de spus. Cert este că nu suntem în stare nici acum de prea mult. Dar, să trecem la realitatea de pe teren. La lucruri practice. Pe lângă faptul că, mai ales la sfârșit de săptămână, avem o frecvență de circulație penibilă a tramvaielor, din jumătate în jumătate de oră, nici măcar aceea nu este respectată. S.V. a vizitat Târgul de Crăciun și, la plecare: „Sâmbătă seara am luat-o pe jos, împreună cu copilul și soția, spre Podgoria. Aveam timp destul, tramvaiul 3 trebuia să sosească la 20,42. Am ajuns cu 5 minute mai repede, față de ora care era trecută pe orar. Numai bine, îmi zic în gând. Numai că trec cele cinci minute, trec zece. Copilul nu mai avea răbdare. Nici eu, nici soția să fim cinstitți. Ne luase puțin și frigul. Nici din Micălaca nu venea nimic spre Vlaicu. Într-un final, vine tramvaiul 3, la 20, 53 în loc de 20, 42. Exact 11 minute întârziere. A ajuns în stația Electrometal la 21,03. A… scos un minut de întârziere, dar tot a întârziat 10 minute, față de ora programată”. Cam aici ne aflăm. Nu este prima dată când orarul tramvaielor este pur și simplu opțional. Și asta nu într-o zi lucrătoare, când hai, treacă de la noi se mai …pune o mașină de-a curmezișul pe linia de tramvai, ci într-o zi de sâmbătă seara, când circulația este mult mai redusă față de o zi normală. Nu mai vorbim de orarul de râsul curcilor din jumătate în jumătate de oră. Alte orașe au frecvențe de circulație mult mai rezonabile și la prețuri ale abonamentelor cel mult egale cu cele din Arad. Așa că până la oraș smart, verde și cu noxe reduse, administrația locală  ar face bine să pună lucrurile la punct. Astea simple, cum ar fi ca măcar să se respecte orarul de circulație. Chiar așa, cu tramvaie la jumate de oră. Mă rog, la 41 de minute în cazul de față.

Recomandările redacției