La scurt timp de la ultima vizită la București, vizită mediată de europarlamentarul Gheorghe Falcă, reprezentanții administrației județene s-au întors acum din nou în capitală.

De această dată, delegația Aradului face lobby pentru proiecte pe infrastructură și potrivit surselor noastre, pentru îndelung tergiversata unificare a Aeroportului Arad, cu cel din orașul de pe Bega.

Astăzi sunt din nou la București, unde discut la Ministerul Dezvoltării și la Ministerul Transporturilor despre două proiecte importante pentru județul Arad. Sunt însoțit de directori de instituții, de parlamentari PNL și am alături de mine dorința arădenilor de a găsi soluții pentru marile proiecte de infrastructură, a declarat public Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

După cum se știe, aeroportul arădean a fost și este pe pierdere, chiar și cu cursele estivale, care l-au mai ridicat. Pentru ca acesta să poată funcționa, administrația a trebuit să infuzeze bani, an de an. Unificarea cu aeroportul vecin este o dorință veche, un deziderat sufocat înainte să poată fi trasat ca proiect, pe fond de neînțelegeri politice și nu numai.

E drept, prin reintroducerea în circuit interațional a Aeroportului Arad de câțiva ani, traficul de pasageri a crescut simțitor și activitatea a fost în trend crescător în 2019. S-au mai continuat și unele investiții în ceea ce privește infrastructură aeroportuară. Cu toate acestea, când se trage linie, aeroportul nostru este tot pe pierdere economică.

Demersuri după solicitări repetate

Consiliul Județean a alocat în luna februarie a anului, aproape 6,5 milioane de lei, către SC Aeroportul SA, pentru prestarea serviciului de interes economic. Conform documentelor, alocarea s-a făcut ținând seama de veniturile realizate. Se știa atunci că aeroportul va beneficia și de ajutor de stat.

La acel moment nu era încă izbucnită pandemia de COVID-19 și deci, nu se putea preconiza că sezonul estival va fi atât de mult afectat pe activitatea de zboruri charter. Aeroportul arădean are de pierdut mult odată cu problemele din turism și rămâne fără curse.

Am făcut din nou solicitare la Ministerul Transporturilor, pentru preluare în vederea unificării cu Aeroportul Internațional «Traian Vuia». Am făcut și anii trecuți, însă fără vreun răspuns. Sperăm că anul acesta, ministerul va analiza propunerea noastră. Unificarea cu Timișoara ar fi soluția, unele curse putând fi operate de pe Arad, altele de pe Timișoara. După cum știm, Aeroportul nu are pasageri doar arădeni pe perioada verii. Este mare păcat să pierdem lupta după atâtea eforturi, cu atât mai mult cu cât, în sezonul estival situația este bună“, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, în cadrul unei ședințe de acum câteva luni, când s-a aprobat și alocarea banilor pentru aeroport.

Unificarea Aeroportului Arad, cu cel din Timișoara administrat de Ministerul Transporturilor ar putea cuprinde și Aeroportul din Caransebeș. Acesta din urmă avea lacune în infrastructura aeroportuară însă, de curând problemele s-au rezolvat. Aeroportul Caransebeş a primit pe 5 mai, autorizaţia de funcţionare de la Autoritatea Aeronautică Civilă. Pista şi infrastructura la sol sunt în starea care permite aeronavelor să aterizeze în siguranţă. Astfel, cel mai probabil, cu această problemă rezolvată, reprezentanții administrațiilor de județe ar fi putut să continue demersurile pentru fuzionare.

Aeroportul Arad are probleme financiare serioase iar administrația nu mai face față. Veniturile proprii se ridică la circa 1,5 milioane de lei, bani care nu ajung nici pentru remunerații.

Recomandările redacției