Se fac primele demersuri pentru dumul expres Arad – Oradea, un proiect care a mai fost în atenție în trecut, dar fără succes în concretizare. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus primele documentaţii necesare la Consiliile Judeţene Arad şi Bihor, pentru realizarea drumului, un proiect estimat la peste 1,35 miliarde de euro. Investiția ar urma să se realizeze prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) .

La Prefectură s-a făcut astăzi o prezentare a proiectului și a etapelor ce urmează să se deruleze în perioada următoare, în prezența reprezentanților Prefecturii, a unor deputați, precum și primari din județ. Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Cristian Ispravnic a susținut că primele documentații pentru obținerea certificatului de urbanism au fost depuse deja la consiliile județene din Arad și Bihor.

Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate a primit avizul Ministerului Transporturilor încă din 2008 şi urmează obţinerea acordului de mediu şi pregătirea documentaţiei pentru licitaţia de atribuire a proiectării şi execuţiei lucrărilor efective. Cristian Ispravnic a subliniat că licitaţia ar putea fi începută anul acesta, dar totuși, cel târziu anul viitor. „Anul acesta trebuie neaparat să obținem toate avizele. Mai apoi urmează să fie semnat contractul de finanțare, lucrările urmând să fie finanțate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. După va putea fi pus pe SEAP (n.a sistem achiziții publice). Lucrările la drumul expres ar urma să fie împărţire în loturi, pentru că este vorba de o lungime de 134,6 kilometri“, a spus șeful DRDP Timişoara.

Drumul expres Arad -Oradea va avea o lungime totală de 134,628 kilometri. Acesta va avea profil de autostradă, cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,52 kilometri şi profil de drum expres, cu două benzi pe sens pe 76,4 kilometri. În proiect este inclusă realizarea a cinci drumuri de legătură cu profile diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere. Drumul expres ar urma să fie legat de autostrăzile A3 şi A1.

„Necesitatea realizării cât mai rapidă a acestui proiect pleacă de la faptul că, DN 79 (Arad – Oradea ) are un trafic de autostradă, potrivit studiilor. (…) În prezent există un Studiu de fezabilitate care a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25 februarie 2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 4 martie 2008, conform HG nr.696/2.07.2008. După obținerea Acordului de Mediu vom trece la pregătirea documentației pentru achiziția publică pentru proiectare și execuție“ a mai precizat Cristian Ispravnic.

Lucrările ar urma să înceapă cel mai probabil în 2021.

Recomandările redacției