examen-evaluare-nationalaRezultatele evaluării naţionale pentru elevii de clasa a VIII-a din judeţul Arad au provocat stupoare. Din totalul celor 3687 de elevi care s-au prezentat la simulare, au reuşitsă obţină media peste 5 un număr de 1472 de elevi, adică 39,92 la sută. Nici un elev nu a reuşit să obţină media 10 la examen. Cele mai bune note s-au obţinut la limba maternă, cu un procentaj de 66,83 la sută, pe locul doi fiind limba română, cu un procentaj de note peste 5 de 64,38 la sută. La matematică, rezultatele au fost la fel de dezastruoase, fiind obţinut un procentaj de doar 21,54 la sută.

Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila – 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi – 34,18%, Caraş-Severin – 36,28% şi Tulcea – 37,95%.

Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ – 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj – 89,04%.

Ca urmare a situaţiei înregistrate, conducerea ministerului a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. Se vor întreprinde următoarele: Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora. La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar.Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate.

Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.

  • A.Pop spune:

    Scoala romaneasca a ajuns codasa Europei. Nici elevii, dar nici cadrele didactice nu mai sunt interesate de performanta. Metode de predare (inclusiv manuale) anoste, insipide. cadrele didactice nu au nici un fel de prestanta; nu au voie sa lase repetenti sau sa fie cat de cat severi cu elevii, ca raman ei sau colegii profesori fara loc de munca. Numarul de licee si facultati s-au „hipertrofiat”. Tot analfabetul ajunge ca sa aiba diploma de la vre-o facultate de trei lulele, dar cunostinte ioc. Si, necazul cel mai mare este ca atat ministerul, cat si societatea in ansamblu, se complac in aceasta situatie. Ce ar fi daca cadrele didactice s-ar coaliza si, nici in ruptul capului, nu ar lasa sa treaca clasa cei care nu merita ? Ce ar fi daca s-ar face o selectie dura la admiterea in liceu si respectuiv la facultate ? Asta ar face ca din scoli sau facultati sa iasa oameni pregatiti realmente si scoala romaneasca si-ar recastiga vechiul prestigiu.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției