Rezultatele finale, stabilite după soluționarea contestațiilor, indică faptul că un număr de 86 de candidați au promovat concursul național de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct în unităţile de învăţământ preuniversitar (71 pentru funcția de director și 15 pentru funcția de director adjunct).

„Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, în 16 decembrie 2016, rezultatele finale au fost  validate de consiliul de administrație al  Inspectoratului Școlare Județean Arad, iar cei 86 de candidați promovați vor fi numiţi în funcţie pentru o perioadă de patru ani, prin decizie a inspectorului școlar general. Aceștia vor încheia un contract de management administrativ-financiar cu primarul municiliului/orașului/comunei/președintele consiliului județean și un contract de management educațional cu inspectorul școlar general“, ne-a declarat Laura Nădăban, purtătorul de cuvânt al ISJ Arad.

Mandate limitate

Contractele de management administrativ-financiar și contractele de management educațional se încheie pe o perioadă de patru ani pentru persoanele care au mai mult de patru ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare. În situația în care există persoane care au mai puțin de patru ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare, documentele sus-menționate se încheie până la data îndeplinirii condițiilor legale de pensionare și pot fi prelungite prin act adițional pe perioada menținerii ca titular în funcția didactică peste vârsta de pensionare, în condițiile legii. Persoanele care au împlinit deja vârsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar și contractele de management educațional pentru perioada în care-şi vor păstra statutul de titular în învăţământul preuniversitar.

Numirea în funcțiile de director și de director adjunct pentru unitățile de învățământ de stat, ca urmare a promovării concursului, se realizează prin decizie a inspectorului școlar general, în termen de cel mult cinci zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului.

Directorii îşi încep mandatul pe 9 ianuarie

Urmează ca în data de 21 decembrie ISJ Arad să  emită deciziile de încetare a detașării în interesul învățământului pentru directorii în funcție la acest moment. În paralel, pentru candidații care au promovat concursul, vor fi emise și deciziile de numire pentru funcțiile de director/director adjunct, începând cu data de 9 ianuarie 2017. Totodată, vor fi aprobate deciziile de numire prin detașare în interesul învățământului până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar 2016-2017, pentru cele funcțiile rămase vacante după validarea rezultatelor finale. Potrivit metodologiei de concurs, în aceste funcții nu vor fi numite persoanele care până la organizarea concursului au ocupat poziții de director sau de director adjunct în unitatea de învățământ respectivă și nu au participat la concurs, respectiv persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu au fost admise.

Recomandările redacției