În învățământul preuniversitar arădean, în anul școlar 2021-2022 există un număr de 191 de posturi de conducere, din care: 143 posturi de directori și 49 posturi de directori adjuncți.

Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Arad a hotărât în ședința sa din 06.08.2021să își exprime acordul pentru prelungirea contractelor de management educațional, încheiate începând cu 01.09.2017, pe o perioadă de patru ani.

„Astfel, directorii/directorii adjuncți aflați în această situație, în număr de 44 (29 directori, 15 directori adjuncți), au avut posibilitatea să-și depună acordul scris la sediul Inspectoratului Școlar Județean Arad sau prin e-mail, conform unui grafic anunțat. Din totalul de 44 de directori/directori adjuncți, patru (1 director, 3 directori adjuncți) nu și-au exprimat acordul în scris, drept urmare aceste posturi devenind vacante.

Pentru cele 151 de posturi (114 directori, 37 directori adjuncți) rămase vacante și-au depus acordul privind detașarea în interesul învățământului un număr de 143 de persoane“, declară cei de la ISJ Arad. 

Tot în data de 06.08.2021, Consiliul de administrație al Inspectoratului Școlar Județean Arad a hotărât că se va susține o probă de interviu doar pentru posturile de conducere vacante pentru care există cel puțin doi candidați înscriși sau pentru cele la care s-au înscris persoane care nu au mai ocupat funcție de conducere sau care solicită detașare pentru o funcție de conducere la o altă unitate de învățământ decât cea în care este titular.

„Prin urmare în aceste situații, enumerate mai sus, s-au regăsit 32 de candidați care și-au exprimat acordul scris pentru 22 de posturi vacante.

Ținând cont de rezultatele interviurilor din perioada 17-18.08.2021 și de acordurile scrise ale persoanelor care au îndeplinit condițiile de ocupare a unui post de conducere vacant, Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Arad a avizat în ședința din 19.08.2021 detașările în funcțiile de conducere prin detașare în interesul învățământului, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar 2021-2022 pentru un număr de 138 de posturi“, declară reprezentanții ISJ. 

Deoarece în această etapă un număr de 13 posturi de conducere au rămas vacante, Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Arad a hotărât că se pot depune dosare în perioada 20-24.08.2021 (zile lucrătoare), la biroul 107, în intervalul orar 8,00 – 16,30 și în 25.08.2021, în intervalul orar 8,00 – 12,00 pentru posturile în cauză, urmând ca în data de 26.08.2021 să se desfășoare proba de interviu și avizarea nominalizărilor detașărilor în interesul învățământului în Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Arad.

Recomandările redacției