Într-o lume unde doamna Geani poate intra la… Apă, aproape orice este posibil. Dar ,,profesioniști”  întâlnim şi la Primăria Aradului.  Acest lucru îl ştiam de mult timp. Însă din când în când acesta (profesionismul) mai dă pe afară. Nu mai departe de zilele trecute am primit o astfel de mostră. Despre ce este vorba? ,,Specialiştii” cum îi place primului cetăţean să spună despre aparatul tehnic de la Primărie sau când nu are argumente aruncă formula ,,m-am consultat cu specialiştii, care au zis cutare” au aruncat pe piaţă un comunicat. Aşa, duminică îna­inte de masă. Să vedem despre este vorba, ce ,,frământări” a avut primarul nostru când toată lumea se gândeşte la un prânz tihnit în familie.
Şi am văzut: un drept la replică, în care ni se mai solicită să-l şi publicăm.
Mă uitam la colegii mei şi ei erau nedumeriţi. După câteva secunde misterul se dezleagă. Nu era vorba de noi, ci de articolul „Primăria lui Falcă, informatizată la maximum fără licitație. O singură firmă a primit 30 de contracte”, apărut în Jurnalul Național în data de 12 mai 2017. Deci aceia sunt în cauză.  Şi atunci fireasca nedumerire:  Ce treabă avem noi cu asta? Niciuna. Recunosc că nu am citit, în primă fază, articolul respectiv, decât în diagonală. Nu aducea ceva nou, ci lucruri despre administraţia locală pe care cotidianul nostru vi le-a prezentat de-a lungul timpului. Altfel spus, aveam altceva mai bun de făcut decât să mă plictisesc cu un articol despre un politician minor, fie el şi primul cetățean al Aradului. Că  în fond n-a început al treilea război mondial şi nici diferența de vârstă dintre Macron şi… Macroană nu s-a micşorat. Unde mai pui că marii… comunicatori de la Primărie au dat dreptul la replică la toată lumea. Peste 35 de adrese de mail au fost ,,bombardate ”cu acest document. Şi asta ne-a făcut curioşi. Pe de altă parte este clar că nimeni nu a mişcat nimeni un deget, până când Falcă nu a dat verde la… comunicare.  Mare greșeală de comunicare. El însuși doctor în materie, înconjurat de atâția alți doctori în comunicare. Dar vorba filozofilor din fotbal nu joacă tricourile, la fel cum diplomele, ele însele, ca hârtii în sine nu rămân decât niște hârtii. Ele mai trebuie şi acoperite prin fapte. Dar de ce a trimis comunicatul aşa de-a valma, la toată lumea? Când în mod normal era o relaţie de unu la unu. Şi vizată trebuia să fie doar publicaţia în cauză. Nu, a trimis la toţi, să-i fie ,,linse” rănile de către canalele media favorabile. Mă gândeam câtă  deosebire între modul de abordare de la noi şi părinţii marketingului politic de peste Ocean. Impactul unei știri ne­gative despre un candidat era analizat la rece cu realism, chiar cinism. Acum e pe prima pagină, a doua zi pe a treia. Şi tot mai mic a devenit spaţiul acordat unei ştiri negative despre un candidat până se estompa. Sigur nu a scăzut aşa, ci umbrită de o lovitură mai mare. Artificială e drept, dar de efect. Era o reacţie controlată. Şi, ca să fim oneşti , era şi multă manipulare. Dar a avut efect. Bine, ăia nu erau doctori în comunicare. Ci… doar profesioniști.

Recomandările redacției