Digitalizarea este una dintre prioritățile europene. Drept urmare se vor acorda finanțări consistente pentru acest domeniu. Desigur, pe baza unor proiecte. Și la noi, pandemia a grăbit cumva pașii spre o accelerare a informatizării serviciilor publice. Una dintre aceste facilități este și Serviciul Spaţiul Privat Virtual.

Acest serviciu electronic este menit de a facilita îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată ale contribuabililor. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. „Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu“, precizează Călin Arusti, purtător de cuvânt la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad. Instrucţiunile privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro. La nivelul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Arad, SPV înregistrează peste 30.582 de utilizatori care s-au înrolat în aplicaţie. Dintre aceștia, un număr de 16.948 sunt persoane fizice și 13.634 persoane juridice. Aceste date au fost centralizate la finele lunii trecute.

Recomandările redacției