S-a întâmplat, în nenumărate rânduri, ca proiecte importante  să fie blocate de către statul român, dintr-un motiv sau altul.  Acum, se pare că a venit rândul Aradului să aibă de suferit, deoarece două proiecte de importanță majoră, întâmpină probleme care blochează investiții de sute de milioane de euro, ceea ce reprezintă o pierdere uriașă pentru județ. Este vorba despre de scoaterea din circuitul forestier a două terenuri, unul în zona Moneasa și celălalt în zona Bătuța,  care impiedică realizarea a două proiecte importante și anume , drumul Arad-Oradea și șantierul trenului de mare viteză,  pe ruta Curtici-Simeria, în zona localității Bătuța. Preșendintele C J Arad, Iustin Cionca este de-a dreptul revoltat de situația creată și spune că:  ,,Statul român este când „hăis”, când „cea”. Avem două spețe de „noaptea minții” în județul Arad, care blochează avansarea unor investiții de sute de milioane de euro. Ambele se împiedică de scoaterea din circuitul forestier a unor terenuri, de parcă statul ar fi inconștient că este nevoie de acțiunea sa fermă și rapidă. Mai ales că sunt două investiții strategice!

Primul caz este al drumului forestier de la Moneasa, unde Consiliul Județean vrea să realizeze o legătură cu județul Bihor, prin pădure. De cel puțin 30 de ani tot vorbim despre această legătură necesară și despre cât ar fi ea de utilă pentru revitalizarea stațiunii. Cu trei ani în urmă am adus bani, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, pentru acest drum. Culmea, tot de atunci, tot statul care ne finanțează, ne blochează în începerea lucrărilor prin faptul că nu ne acordă avizele necesare scoaterii drumului respectiv din circuitul forestier! Adică statul dă cu o mână și te ține în loc cu alta! Ultima dată ni s-a cerut să demonstrăm că investiția care va crea o legătură nouă între două județe este… de interes județean!

A doua speță este la fel de absurdă, doar că acolo valoarea investiției este și mai mare. Este vorba despre blocarea unor lucrări pe șantierul trenului de viteză mare pe ruta Curtici-Simeria, în zona Bătuța. Exact acolo unde se construiește cel mai mare tunel feroviar din România, de după revoluție!

Și aici continuarea amenajării perimetrului căii ferate se împiedică de scoaterea din circuitul forestier a versantului vestic de lângă tunel.

Eu personal, ca președinte al Consiliului Județean Arad, am sesizat situația drumului de la Moneasa la doi prim-miniștri. Fără niciun succes… Acum, că am aflat și de blocajul de pe șantierul căii ferate, parcă mi se pare și mai absurd întregul context.

E un înțeleg că legea trebuie respectată, dar acolo unde se dovedește clar că legea este proastă, trebuie schimbată! Iar pentru asta, fac un apel și la parlamentarii de Arad, să se preocupe mai mult de interesul județului, fiindcă avem nevoie la București de voci care să corecteze problemele din teritoriu!”, spune iustin Cionca.

Recomandările redacției