Drum blestemat: Arad – Horia – Șiria – Pâncota – Târnova – Buteni

1
1561

 

VOICU SIDA 

Ne-am bucurat când am auzit că se va asfalta drumul Arad – Horia – Șiria – Pâncota – Târnova – Buteni. După ce s-a câștigat licitațiile la cele două tronsoane – Arad – Horia – Șiria – Pâncota, primul tronson și Pâncota – Târnova – Buteni – cel de-al doilea tronson, de către două firme diferite am sperat ca beneficiarul – Consiliul Județean Arad, și în cele din urmă noi, arădenii, din buzunarele cărora le și plătim, să se bucure de ele.

Însă la cum arată realitatea din teren, pentru că nu le putem numi șantiere pe nici unul dintre cele două tronsoane, Consiliul Județean s-a ars cu cele două firme: Sylc Con Trans și DSE Consulting. Cele două firme au dat dovadă de neseriozitate, în special Sylc Con Trans-ul, care pe lângă faptul că a avut cel mai circulat drum din județul Arad, a și abandonat pur și simplu lucrările.

Lucrurile nu arată însă bine nici pe tronsonul Pâncota – Târnova – Buteni. Chiar ieri, în zi de lucru, am fost pe acest drum și nu am văzut nici un picior de muncitor pe șantier. Doar între Buteni și Cuied am văzut un excavator în afara drumului. Asta în condițiile în care timpul era destul de bun pentru a se putea face unele lucrări, cum ar fi la șanțuri, podețe și alte lucrări. Dar, după cum am precizat, șantierul era pustiu, la fel ca pe drumul dintre Horia – Șiria.

Parcă este un blestem pe drumul acesta: noi ne rupem mașinile, iar la alții li se rupe… de noi.

Furnicarul“ de utilaje de pe Pâncota – Buteni a dispărut

În presă și pe toate rețelele de socializare era anunțat, zilele trecute, faptul că drumul județean Pâncota – Târnova – Buteni era ca un furnicar, plin de utilaje . Unde au dispărut acestea, este greu de înțeles. Sau probabil din cauza unor nori apăruți pe cer, furnicarul s-a speriat și s-a retras în… mușuroi.

Hai să o credem și pe asta: că echipa care s-a deplasat de la CJA și-a anunțat prezența pe șantier, iar constructorul, din Ilfov, și-a scos pe șantier toate utilajele și tot ce a mai găsit pe acolo, chiar de prin sat, pentru a da bine la poză.

Nu ne-am imaginat însă că într-un timp atât de scurt, de la anunțul în presă și pe rețelele de socializare a „furnicarului de utilaje“ și până astăzi, când nu era nici un picior de muncitor, situația se poate schimba atât de repede. Mai sunt voci care spun că acest constructor nici măcar nu dispune de utilaje atât de multe, iar lucrarea este subcontractată.

În unele zone sunt porțiuni asfaltate. Nu vorbim de calitate, pentru că lasă prea mult de dorit. Mulți cetățeni din Cuied au spus că „mult o fi până vom merge noi pe drumul acesta, de la Buteni la Arad“.

Vom reveni cu detalii legate de neregulile care se petrec pe drumul Pâncota – Târnova – Buteni, într-un număr viitor al ziarului nostru.

Voicu Sida

 

1 COMENTARIU

  1. Asa se intampla daca atribuirile de lucrari se fac exclusiv pe criterii de clientela politica, fara a se tine seama, in primul rand, de competente si de dotarile tehnice, chiar daca oferta este mai scumpa (adica realista).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.