drumSite-ul construim-romania.ro a întocmit o hartă a drumurilor din ţară, unde este prezentată starea carosa­bilului, pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto. Sunt luate în consi­- derare atât drumurile europene, na­ţio­nale, dar şi cele judeţene, toate fiind clasificate în patru categorii. Şoselele foarte bune sunt marcate cu albastru, cele bune cu verde, cele acceptabile cu galben, iar cele proaste cu roşu. De asemenea sunt marcate şi drumurile care se aflau, la data întocmirii hărţii, în lucru, dar şi drumuri cu o calitate necunoscută. „Sunt reprezentate autostrăzile şi drumurile naţio­nale cu excepţia drumurilor naţionale care se închid pe timpul iernii […] şi a drumurilor naţionale neasfaltate pe distanţe importante […] Drumurile judeţene sunt repre­zentate numai în mod excepţio­nal, acolo unde prezintă interes pentru tranzit… […] pe drumurile judeţene, criteriile de calitate sunt mai puţin severe”, susţin autorii hărţii. Deşi, per ansamblu stă destul de bine la capitolul infrastructură rutieră, judeţul Arad are însă din păcate câteva pete roşii la acest capitol, cea mai mare fiind reprezentată de drumul Arad-Şiria.
Şoseaua, distrusă din cauza birocraţiei
Şoseaua cu pricina a intrat de câţiva ani în atenţia presei, a şoferilor, dar şi a politicienilor, făcând obiectul multor dispute între reprezentanţii diferitelor partide, din cauza stării proaste în care a ajuns. Fiind predat la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, încă de pe vremea când acesta era condus de Elena Udrea, drumul ar fi trebuit refăcut prin intermediul Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI). Cum lucrările nu au început decât simbolic pe vremea guvernărilor PDL, iar Guver­nul Ponta a blocat programul, invocând suspiciuni de corupţie, şoferilor care circulă prin zonă nu le-a mai ră­mas decât să reducă viteza la minimum posibil şi să ocolească gropile şi denivelările apărute din cauza traficului greu. Din cauză că până în momentul de faţă nu s-a reuşit găsirea unei so­luţii pentru ca şoseaua să poată fie rea­bilitată cum scrie la carte din fondurile Consiliului Judeţean, în ultima perioadă s-au făcut doar plombări. Şoferii însă aşteaptă ca drumul să fie refăcut, cu atât mai mult cu cât numărul maşinilor şi camioanelor de mare tonaj care-l tranzitează este foarte mare, pe aici trecând principala axă rutieră din judeţ, care face legătura între municipiu şi Moneasa, şoseaua reprezentând de asemenea, principala cale de acces între reşedinţa de judeţ şi Şiria, Pâncota, Ineu, Sebiş, Gurahonţ, ca să ne referim doar la localităţile mai importante situate în această zonă.
Alte drumuri care lasă de dorit sunt Arad-Felnac, despre care, deşi este reprezentat cu galben pe hartă, şoferii susţin că este mai rău decât Arad-Şiria, dar şi anumite porţiuni din DN 76, între Vârfurile şi Brad (judeţul Hunedoara) şi între Vârfurile şi Ştei (judeţul Bihor).

Recomandările redacției