LavinamixAutorităţile judeţene au reuşit să repare cât de cât DJ 709, care face legătura între Şiria şi Arad, însă problema este departe de a fi rezolvată. De vină pentru adevăratele tranşee care apar periodic în carosabil sunt reprezentanţii Lavinamix, o firmă care exploatează o balastieră aflată pe drumul dintre Horia şi Şiria. Camioanele societăţii pleacă supraîncărcate din balas­tieră, îndreptându-se spre Arad, lăsând urme adânci pe asfalt. De altfel se şi vede cu ochiul liber că porţiunea de drum cea mai afectată este cea cuprinsă între balastieră şi intrarea în municipiu, pe sensul de mers înspre Arad. Astfel, deşi carosabilul a fost plombat zilele trecute, gropile vor apărea din nou din cauza camioanelor care circulă cu o încărcătură prea mare.
Pe lângă faptul că distrug drumul, unii şoferi de la Lavinamix au şi obiceiul de a circula în coloană, făcând astfel viaţa grea şoferilor care doresc să intre în depăşire. În aceste condiţii, conducătorii auto care-şi distrug maşinile din cauza nesimţirii unora sunt extrem de nemulţumiţi.
Din informaţiile pe care le avem, angajaţii Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul  Rutier fac unele controale pe DJ 709, cei de la Lavinamix au încasat amenzi de ordinul zecilor de mii de lei, dar acest gen de sancţiuni nu par să-i sperie. Conform legii, se pot aplica amenzi cuprinse între o mie şi 30.000 de lei, iar în 48 de ore, contravenientul are posibilitatea să plătească jumătate din valoarea minimă a sancţiunii. Având în vedere sumele încasate din vânzarea materiei prime extrase din balastieră, amenzile nu-i sperie pe acţionarii Lavinamix, care îşi văd în continuare liniştiţi de afaceri.
Pentru o mai bună informare a cititorilor noştri, am făcut două solicitări pe care le-am trimis Ministerului Transporturilor şi Inspectoratului de Stat pentru Control în Transpor­tul Rutier, pentru a afla câte amenzi au fost date pe DJ 709 Arad-Şiria şi câte amenzi au fost aplicate celor de la Lavinamix. De altfel, ziarul nostru va demara o anchetă de presă cu privire la această societate.
În hăţişul birocraţiei
Pe de altă parte, trebuie spus că reprezentanţii Consiliului Judeţean încearcă să găsească o soluţie pentru a putea prelua drumul, pentru că, în caz contrar nu se pot face reparaţii serioase. Anul acesta a fost alocată suma de şase milioane de lei pentru întreţinerea drumurilor din judeţ, însă pe DJ 709 plombele nu vor ţine foarte mult din cauza traficului. Inclus iniţial în PNDI, drumul a fost predat de CJA Ministerului Dezvoltării, iar de acolo a ajuns la o firmă ce a intrat apoi în insolvenţă. Conform protocolului semnat cu ministerul, autorităţile judeţene au posibilitatea să facă doar lucrări de întreţinere şi să-l deszăpezească pe timp de iarnă.

  • A.Pop spune:

    Nu de amenzi este nevoie, ci de un drum executat cinstit, pentru transport greu. Daca nu va fi Lavinamix, vor fi alte societati care sa faca transporturi grele pe soseaua in cauza. Nu uitati si de investitiile agricole in plina expansiune – dovada fiind circulatia c se apropie de valorile de pe DN7. Daca asa vor continua lucrurile, cu carpeli, nici un drum nu va rezista un intreg an de zile. Deci – fundatie groasa, din beton armat si asfalt pentru transport greu, testat in laboratoare de specialitate, lucrat cinstit si verificat la sange- singura solutie realista.

  • Adelin Ștefănuț spune:

    Ce te interesează atâta de faci sesizări ,dacă ai avea si tu o firma similară ce ai face?,camioanele de la lavinamix nu pot sa zboare?

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției