De zeci de ani se aşteaptă ca drumul Arad – Şiria – Pâncota să fie modernizat. Vorbim despre o bucată de drum de aproximativ 35 de km, care face parte din DJ 709.

Aşadar, 35 de km nu sunt tocmai mulţi, dar când această distanţă a trebuit asfaltată, iată că s-a dovedit a fi aproape imposibil de realizat. Eram în pericol de a traversa ţara de-a latul doar pe autostradă, înainte ca acest sector de drum să fie adus la standarde normale.

Însă din data de 22 iunie, constructorul care a câştigat licitaţia trebuie să demareze lucrările. Amplasamentul a fost deja predat din 15 iunie, iar durata execuţiei va fi de 36 de luni, însă cei mai optimişti, dacă mai poate exista şi o astfel de categorie când vine vorba despre acest drum, pot spera că lucrarea va fi încheiată în 24 de luni.

Pentru toţi şoferii care s-au încumetat în ultimi ani, de voie, de nevoie, să folosească această rută, informaţia vine ca o veste bună. Dar începerea lucrărilor coincide şi cu blocarea unor tronsoane de drum. Astfel, de la intersecţia cu Livada (DJ 682H), până la intersecţia cu Vladimirescu (DJ 709G) şi între localităţile Şiria şi Horia drumul nu va putea fi circulat.

Pentru că foarte multă lume are acces la internet şi poate folosi hărţile pentru a vedea aceste tronsoane blocate, se poate observa că blocarea acestor porţiuni de drum va produce victime colaterale.

În acea zonă există o balastieră S.C Balastiera Horia SRL, care va fi pusă în imposibilitatea de a-şi desfăşura activitatea, pentru simplul fapt că, odată închise respectivele tronsoane, nu va mai avea acces la vreun drum care să îi facă legătura cu municipiul Arad. Totodată, în zona respectivă vor fi afectate culturi întregi, acestea fiind compromise.

După ce zeci de ani nu s-a făcut nimic pentru acea porţiune de drum, acum când se dă startul lucrărilor nu s-a găsit soluţia potrivită. Este clar că orice lucrare produce disconfort, dar în cazul de faţă nu s-au luat în calcul toate implicaţiile pe care le va avea. Merită această lucrare un preţ atât de mare plătit din partea micilor fermieri?

Probabil că o soluţie ar fi fost demararea lucrărilor pe porţiuni de drum mai mici sau pe un singur sens, aşa cum s-a întâmplat pe E671, drumul care leagă Aradul de Oradea. Rămâne de văzut cum şi când se va încheia această lucrare atât de aşteptată, dar în acelaşi timp şi controversată.

Iar acum, tot ce mai urmează este să vedem cum se vor lăuda unii atunci când vor racorda unele sate la reţeaua de apă comună. Că doar suntem în 2020, unde aţi mai pomenit voi până acum să stai cu apa şi cu toaleta în casă?

Calin Matiut

Recomandările redacției