bunConsiliul Județean Arad a semnat în data de 29.09.2010 contractul de finanțare pentru proiectul ,,Drumul Vinului: Păuliș- Ghioroc – Covăsânț – Șiria”, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Regional 2007-2013. Obiectivul acestui proiect era mo­dernizarea și reabilitarea drumurilor județene. Lucrările la ,,Drumul Vinu­lui” au fost începute în vara anului 2011, cu scopul de a le termina în luna mai a anului 2012.
Lucrurile au fost bune în teorie, însă practica i-a omorât pe cei care se ocupă cu administrarea drumurilor din cadrul Consiliului Judeţean Arad. Suntem aproape în cea de-a doua lună a anului 2015 iar ,,Drumul Vinului”, care trebuia terminat în 2012, în luna mai, este tot în faza de drum în lucrări.
Problema cea mai mare este, că pe lângă faptul că lucrările nu au fost terminate, firma care se ocupa de construcția drumului a intrat în insolvență iar calitatea drumului, neterminat, este sub orice critică.
Au fost lăsate două poduri neterminate în Cuvin și în Covă­sânț. Situaţia este de-a dreptul dramatică pe cel din Covăsânț, unde a fost lăsată o singură bandă de circulat, iar şi aceea plină de gropi. Partea pe care nu se poate circula e un adevărat pericol pentru șoferii din trafic.
În Ghioroc, de la intrarea dinspre Cuvin în sat până în dreptul Bisericii Ortodoxe a rămas tot drumul vechi, nefiind în stare nici măcar să pornească lucrările la acea porțiune din drum, motivul invocat de către firma de construcții care a preluat ,,Drumul Vinului” fiind liniile de tramvai și ,,ciuperca” din Ghioroc. Inginerii de la firma de construcții, după atâția ani de studii, nu au fost în stare să adapteze proiectul.
Pe lângă problemele legate de ,,Drumul Vinului”, șoferii care circulă prin zonă mai au de înfruntat și problema legată de o altă lucrare începută și neterminată din zonă, este vorba de viaductul din Ghioroc. Lucrările au fost începute în vara anului 2013, iar data finalizării lucrărilor, la fel ca în cazul drumului, a expirat cu mult timp în urmă.
Datorită neterminării lucrărilor de la viaduct, șoferii din satele Ghioroc, Cuvin și Covăsânţ trebuie să ocolească între 5 și 10 km pentru a ajunge pe DN7, iar tramvaiul de Ghioroc a fost scos din data de 24 iulie 2013, fiind puse la dispoziție autobuze care să ducă călătorii până la Sâmbăteni de unde să ia tramvaiul spre oraș.
Pe lângă faptul că lucrările la drum nu sunt terminate, calitatea asfaltului este de foarte proastă calitate, gropile de pe drum fiind  mai multe decât kilometri de drum care trebuiau terminaţi cu mult timp în urmă.

Datorită acestor proiecte neterminate ale administraţiei publice judeţene, șoferii care circulă zilnic pe ,,Drumul Vinului” trebuie să își repare direcția la mașină de două-trei ori pe an. ,,Nu este posibil ce se întâmplă cu drumul ăsta, datorită incompetenţei altora, noi trebuie să ne reparăm maşina de câteva ori pe an”, a spus un şofer nemulţumit din Covasânţ.
Principalul responsabil pentru halul deplorabil în care sunt drumurile, în persoana lui Cristian Drăgan, administratorul public al judeţului, se scuză declarând că „cine este de vină dacă firma care trebuia să execute lucrările a intrat în faliment? Mai avem foarte multe lucrări de făcut în cadrul proiectului Drumul Vinului, însă vă dau asigurări că în toamna acestui an vor fi gata. Mai este nevoie de opt milioane de lei, iar lucrările vor fi gata“.
Trecând peste absurditatea ideii că proiectul va fi gata de panglică în câteva luni de aici încolo, având în vedere că de aproape trei ani nu s-a făcut aproape nimic, le urăm tuturor şoferilor şi locuitorilor din zona „privilegiată“ a Drumului Vinului multă răbdare şi mult… noroc!

  • gigiduru spune:

    ciinii latra KARAVANA cu ban…. trece ….. in jeburi, CU E TURUCU…. SI DRUMURILEEEEE, vai vai si iar vai! , NU CRED IN ‘FALIMENTUL’ FIRMEI….. E CUSUTA CU …. FRINGIE ALBA . stiti ce e grav, nu ‘ciupeala’ ci AMPLOAREA ciupelii si jocul de bataie PROFESIONAL. vorba unor ‘OAMENI’… . nu e o crima e o eroareeeeeeeeee

  • Cetatean spune:

    Daca faci o comparatie intre drumrile judetene din Timis si Arad, crezi ca esti in alta tara. Cum este posibil sa fie asa o diferenta ? De ce se alege constructorul exclusiv pe criteriul „cel mai mic pret” ? Calitatea si seriozitatea nu conteaza ? Sau le e frica de cei care decid, daca aleg un constructor serios, dar mai scump, sau selectia se face pe criteriul „cine cotizeaza mai mult la Partid si la buzunarele proprii ale unor personalitati”, sau, pur si simplu, la CJA abunda cu incompetenti, angajati pe nu se stie ce criterii de nepotism. Oricum, e trist pentru Arad.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției