După trei ani de așteptări s-a pus parafa pentru modernizarea drumului Pâncota – Buteni

0
541

După trei ani de așteptări și tergiversări, pe fondul jaloanelor și neajunsurilor legislației, drumul Pâncota – Buteni intră în sfârșit în lucru. Tronsonul, cuprins într-un proiect după care, reprezentanții Consiliului Județean au așteptat îndelung să primească avize pozitive – nu a mai fost reabilitat din anii ’60. La Consiliul Județean a fost semnat luni, 2 septembrie, contractul de execuție pentru modernizarea acestui tronson problematic, care a revoltat arădenii, ani întregi.

Așadar, în luna octombrie încep lucrările la drumul județean Pâncota-Măderat-Târnova-Șilindia-Cuied-Luguzău-Buteni. Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferințe, unde s-a semnat contractul de execuție cu firma DSE Consulting. Drumul este finanțat din fonduri nerambursabile proiectul fiind depus la ADR Vest acum câțiva ani. A durat trei ani de zile de la începerea procedurilor pentru acest proiect și până să putem demara efectiv lucrările. Asta din cauza legilor proaste de gestionare a investițiilor publice, legi care parcă sunt rupte de realitate. După 1023 de zile de la depunerea proiectului, semnăm în sfârșit contractul de execuție pentru drumul județean Pâncota-Buteni. Acești ani demonstrează super-birocratizarea statului român. Deși am intrat în prima sesiune de depunere de proiecte, statul, cu instituțiile sale blocate de absurditate a făcut parcă tot ce a putut ca să ne blocheze să nu-l modernizăm. Reamintim că, de trei ori ne-a fost respinsă documentația pe acest proiect. Lucrurile funcționează foarte greoi, foarte prost și în domeniul achizițiilor publice “, a susținut Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Lucrările încep luna viitoare

Drumul judetean Pâncota-Măderat-Târnova-Șilindia-Luguzău-Cuied-Buteni va fi modernizat din bani europeni, prin Programul Operaţional Regional. „Reamintesc că am cerut inițial ca firma care va executa lucrarea să muncească si noaptea, și sâmbătă și duminică, și să dovedească că are utilaje si angajați suficienți să execute lucrările rapid și de calitate. Ni s-au respins aceste solicitări, dar eu totuși cer constructorului să muncească rapid si bine. Vom pune presiune pe el și îl vom verifica și le cer și domnilor primari să pună presiune și să se asigure că lucrările se realizează în ritmul necesar. Nu trebuie să pierdem bani europeni“, a mai spus șeful CJA, Iustin Cionca.

Vicepreședintele Consiliului Județean Arad, Sergiu Bîlcea a declarat că în săptămânile următoare va avea loc o întâlnire cu reprezentanții constructorului, pentru a se stabili calendarul lucrărilor. Valoarea contractului este de 40 de milioane de lei plus TVA.

„La începutul mandatului prioritatea zero pentru această echipă de la conducerea Consiliului Județean Arad, a mea, împreună cu vicepreședintele Răzvan Cadar și cu domnul președinte Iustin Cionca, a fost să modernizăm mare parte din drumurile județene. Astăzi proiectul principal, „proiectul de încredere”, așa cum l-am numit noi, Arad – Șiria – Pâncota – Buteni are o primă fază de încheiere de contract. Este un tronson de 31,3 km care nu a fost modernizat din anii ‘60, practic poate nu a fost modernizat niciodată așa cum trebuie. Se va lucra pe toate zonele, inclusiv zona de acostament, zona de terasament și la șanțurile de scurgere. Va fi practic un drum nou de la Pâncota la Buteni! În următoarea perioadă vom demara și alte lucrări în județ și vom semna și noi contracte de execuție”, a subliniat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad.

Lungime tronsonului este de 31,3 kilometri, iar de acest drum vor beneficia direct mii de locuitori precum cei din Pâncota, Târnova, Șilindia și Buteni, precum și satele aparținătoare acestora.

De reamintit că, cererea de finanțare pentru proiect a fost depusă la ADR Vest în noiembrie 2015 și abia în mai 2017 a fost semnat contractul de finanțare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.