DSCF0949Reprezentanţii E.On Energie nu au milă pentru rău-platnici. Conform unui comunicat de presă al companiei, în cursul anului trecut numărul clienţilor deconectaţi pentru neplata facturilor a fost de 58.000, dintre care 1.600 sunt consumatori din Arad. „Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului. În ceea ce priveşte consuma­torul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contra­valoarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajun­ge la 500 de lei”, se arată în comunicat.
Condiţii stricte pentru
reconectare
Reprezentanţii companiei mai spun că, pentru reluarea serviciului de fur­nizare, clienţii se pot adresa centrelor de relaţii clienţi zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 17.30 sau la Centrul Servicii Clienţi, între orele 08.00 şi 20.00, telefonic, la numerele: 0801.000.366 şi 0265/ 200.366. „So­licitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târgu Mureş. Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale. Pentru reluarea serviciului de furnizare sistat pentru neplată consumatorul are obligaţia legală să prezinte sau trimită următoarele documente: copie act identitate titular contract furnizare gaze naturale; dovada achitării obligaţii­lor de plată scadente; achitarea taxei de reconectare; dovada constituirii garanţiei care este prevă­zută în Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004. Menţionăm faptul că alimentarea cu gaze naturale se face în termenul legal doar după ce consumatorul va face dovada documentelor menţionate anterior”, se mai arată în comunicat.
Pentru a preveni apariţia unor situaţii de acest gen, consumatorii trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora. „Creşterea ni­velului creanţelor generată de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării ga­zelor naturale către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esenţială pentru achiziţionarea la timp a gazelor natural”, mai spus res­ponsabilii companiei.

  • Aradean spune:

    Asa trebuia sa procedeze si furnizorul de energie termica si nu se ajungea in situatia datoriilor de zeci de mii de lei. Ar trebui o campanie de constientizare in masa ca lumea sa stie ca traim in capitalism, unde tot ceea ce consumi trebuie platit.

  • alt aradean spune:

    eu mi-am platit facturile la zi si tot am fost debransat, cica pentru ca nu am reinnoit contractul de furnizare. si atunci cum am fost facturat daca nu mai aveam contract valabil? nici macar nu m-au instiintat ca a expirat contractul. dar raspunsul lor face referire la ordinul 77/2009 si in care scrie clar ca trebuie sa iti trimita contractul acasa, sa il semnezi si sa il returnezi. nu au facut nici asa ceva. fac ce au ei chef si te scot pe tine vinovat. e nasol cu monopolul asta!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției