Într-un studiu internațional derulat în România de Asociația Timișoara 2021 vor fi studiate efectele psihologice și sociale ale perioadei de izolare asupra elevilor.
Cercetarea internațională, intitulată „Viața mea în izolare“ are în vedere eva­luarea posibilelor repercusiuni psiholo­gice și sociale ale perioadei de izolare, determinate de pandemia de corona­virus, asupra elevilor din ciclurile gimnazial și liceal.
În România, așa cum am amintit, cer­cetarea este coordonată de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii.
Reprezentanții Asociației Timi­șoara 2021 au contactat parteneri din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hu­nedoara și Alba pentru a promova și susține aceasta inițiativă.
În Arad, această inițiativă este susți­nută de către Direcția de Asistență Socială prin Centrul de Informare Europeană „Europe Direct”.
„Este important ca acest chestio­nar să ajungă la cât mai mulţi tineri, numărul răspunsurilor contează pentru relevanța studiului, dar, în acelaşi timp, considerăm că este şi mai important pentru copiii şi tinerii noştri să poată să exprime ceea ce simt le­gat de contextul de excepție în care ne aflăm. Rezultatele obținute în urma acestui studiu ne-ar putea ajuta să găsim soluții mai bune pentru a răspunde nevoilor lor, prin adaptarea programelor și proiectelor noastre“, afirmă reprezentanții Centrului se Informare Europe Direct Arad.
În prezent, chestionarul este deja aplicat în Italia, în Roma și Florența, precum și în Spania, în Barcelona. Chestionarul „Viaţa mea în izolare“ este disponibil la adresa web: https://it.surveymonkey.com/r/DRD6VWR.
 

Recomandările redacției