Enel ne transmite drept la replică, dar asta nu rezolvă problema arădenilor cu aparaturi stricate

0
454

Într-un număr recent al cotidianului nostru, expuneam problema arădenilor, ale căror aparaturi și electrocasnice se „prăjesc“ în urma penelor de curent, programate, neprogramate și dese. Mai mulți arădeni își arătaseră revolta după ce, în ultimile săptămâni li s-au stricat bunurile, pe fondul întreruperilor de curent. Am prezentat și atunci pe scurt că, Enel justifică uneori întreruperile pe fond de lucrări și reparații. Am prezentat și posibilitatea demarării procedurii de despăgubire, subliniând că este însă una stufoasă. Dacă de multe ori, furnizorilor în general – le este greu să răspundă clineților, abonaților la diverse reclamații, iată că, în urma acestui articol, E-Distributie Banat s-a grăbit să ne dea un drept la replică. În expunem în cele ce urmează:

Ca urmare a publicării pe site a materialului intitulat <<Penele repetate de curent „prăjesc“ aparaturile arădenilor>> vă transmitem următorul drept la replică:

„Întreruperile programate de energie electrică sunt necesare în vederea efectuării mentenanței rețelelor, a înlocuirii unor diverse componente de rețea sau a transformatoarelor electrice. Acest program se regăsește şi pe site-ul https://www.e-distributie.com/ro-RO/Pagini/index.aspx şi poate fi consultat la următorul link: https://www.e-distributie.com/ro-RO/Pagini/banat.aspx.

Întreruperile neprogramate de energie se produc independent de activitatea distribuitorului de energie și pot avea cauze diverse: fenomene meteo, acțiuni ale unor terți care efectuează lucrări ce presupun săpături, sau acțiuni personale.

Întreruperile accidentale înregistrate în luna aprilie în municipiul Arad s-au datorat, în mare parte, secționării cablurilor de medie tensiune de către terțe persoane care execută lucrări de excavare în oraș. Pentru reducerea numărului de întreruperi și incidente neplăcute, reprezentanții E-Distribuție Banat au participat la mai multe întâlniri cu reprezentanții autorităților locale. În cadrul acestora s-a abordat inclusiv posibilitatea asigurării de asistență, la cerere, pentru efectuarea de verificări premergătoare lucrărilor, în vederea excluderii existenței cablurilor subterane în zonă.

În ceea ce privește acordarea de despăgubiri consumatorilor în cazul unor receptoare afectate de fluctuații de tensiune, precizăm că ele sunt reglementate de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, fiind valabile pentru toți distribuitorii de energie electrică din țară. Detalii suplimentare sunt disponibile https://www.anre.ro/ro/energie-electrica/legislatie/legislatie-primara pe pagina E-Distribuție https://www.e-distributie.com/ro-RO/Pagini/Legislatie-si-reglementari.aspx .”

Înțelegem și noi problemele pe care le întâmpină furnizorul. Dar acestea nu are de pierdut, cum au abonații, ale căror aparaturi cedează în urma întreruperilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.