Filarmonica se mută la Primărie: Sala Regele Ferdinand va găzdui, sâmbătă, un concert cameral

0
229

Sala Regele Ferdinand a Primăriei va găzdui, sâmbătă, începând cu ora 19, un concert cameral dirijat de Petronius Negrescu. Melomanii arădeni vor avea astfel ocazia să asculte L’estro armonico op.3 Concertul nr. 4 în mi minor pentru patru viori de Antonio Vivaldi, în interpretarea solistelor Cristina Sânmărtinean, Mădălina Băldean, Monia Chiriac. și Zoe Pașca; Concertul în mi minor pentru flaut și orchestră de coarde op.57 de Saverio Mercadante, în interpretarea solistului Constantin Talmaciu; Giacomo Puccini – Crisantemi;
Piotr Ilici Ceaikovski – Andante cantabile din Cvartetul op.11; Antonin Dvorak – Vals din Serenada pentru coarde op.22; Piotr Ilici Ceaikovski – Vals din Serenada pentru coarde op.48 și Petronius Negrescu – Pavana.
Prefațată de lumea sonoră a lui Antonio Vivaldi, seara orchestrei de cameră, organizată de Filarmonică în Sala Regele Ferdinand, sâmbătă, 20 Ianuarie 2018, la ora 19.00,  încheagă o nouă colecție de capodopere din repertoriul pentru coarde al secolului al XIX-lea, scoțând în evidență trăsăturile esențiale ale epocii: sensul virtuozității și al spectaculosului, al gra­ției și eleganței, al bravurii și imaginației.
Crisantemi de Giacomo Puccini, alături de alte mari favorite, precum Andante cantabile din Cvartetul op.11 de Piotr Ilici Ceaikovski sau cele două valsuri din serenadele pentru coarde de Antonin Dvorak si Piotr Ilici Ceaikovski, pot fi savurate după spectaculoasele partituri concertistice semnate de mari maeștri italieni: Antonio Vivaldi și Saverio Mercadante. Modelul instrumental al secolului al XVIII-lea italian, exemplar imprimat în celebra colectie L’Estro armonico op.3 și reprezentat în această seară de Concertul nr.4 în mi minor, scoate la rampă o garnitură solistică feminină (Cristina Sânmărtinean, Mădălina Băldean, Monia Chiriac, Zoe Pașca), iar cea mai conturată dintre partiturile ieşite de sub semnătura lui Mercadante, Concertul în mi minor op.57 pentru flaut și orchestră de coarde, îl readuce pe afiș pe Constantin Talmaciu.
Finalul de program este însă unul contemporan. Pavana semnată de Petronius Negrescu, dirijorul concertului cameral, traduce prin aceeași economie de mijloace sonore emoțiile și sensibilitățile lumii actuale.
Debut dirijoral ca o  predestinare
Absolvent al clasei de Regie de Teatru Muzical al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, promoţia 1995, licenţiat în muzică în 1996, Petronius Negrescu a absolvit în cadrul aceleiaşi universităţi secţiile de Pedagogie Muzicală şi Jazz. Studiile de masterat, doctoratul şi specializarea în dirijat orchestră le-a realizat deopotrivă sub egida Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti.
Petronius Negrescu a debutat dirijoral, ca o predestinare, de la cea mai fragedă vârstă, la clasa ilustrului profesor Valentin Gabrielescu, unde făcând parte din grupa specială de auz absolut, a câştigat cu consecvenţă concursul de solfegiu – dictat, ca premiu revenindu-i de fiecare dată bagheta şi dreptul de a dirija orchestra.
A început studiile de orchestră încă din gimnaziu, ca violoncelist la Liceul de artă „George Enescu” din Bucureşti, unde manifestând o adevărată pasiune pentru instrument, a susţinut concerte ca şef de partidă al ansamblului orchestral.
A urmat cursuri de orchestră la Händel Akademie – Karlsruhe (Germania) în 2000, 2001 şi 2003, atât la secţiunea instrumentală cât şi la cea de operă.
În anul 2008 a beneficiat de o bursă post – universitară în SUA, unde a fost asistent dirijor al Ma­estrului Larry Livingston şi a participat ca instrumentist, în Idellwild Festival Orchestra, alături de care a concertat în celebra Disney Hall.
A asistat, de asemenea, la repetiţiile orchestrelor Los Angeles Phi­lharmonic, Pacific Symphony, Los Angeles Opera, U.S.C. Thornton Orchestra, iar la sfârşitul acestui stagiu i-a fost acordat un bine­meritat Certificate of Highest Distinction.
Ca dirijor, Petronius Negrescu a susţinut concerte cu orchestrele Filarmonicilor din Iaşi, Cluj, Timişoara, Arad, Oradea, Bacău, Botoşani şi Ploieşti, cu orchestra Teatrului Muzical „Nicolae Leonard” din Galaţi, aceea a Teatrului de Operetă din Kiev şi Orchestra Naţională de Cameră a Moldovei – Chişinău.
Din anul 2000 se dedică în întregime artei dirijorale, parcurgând etape de studiu în particular, de masterat şi doctorat, avându-i ca profesori pe Petru Andriesei, Cris­tian Brâncuşi, Dumitru Goia. A studiat totodată cu maeştrii Petru Oschanitzky, Sabin Păutza, Valentin Doni, Ilarion Ionescu Galaţi şi Larry Livingston.
Ca muzician de jazz a susţinut numeroase concerte şi a realizat înregistrări de radio şi televiziune. Este autorul unor albume, printre care unul integral solo, iar altele ca autor de muzică de teatru şi film.
După o îndelungată carieră didactică, în prezent este profesor al Universităţii de arte din Târgu Mureş, unde predă arta interpretării în tea­trul liric, ansamblu coral şi dirijat.
Pe scena de concert i-a avut ca parteneri solişti pe Florin Croitoru, Gabriel Croitoru, Florin Ionescu Galaţi, Daniel Podlovschi, Anton Diaconu, Adam la Motte, Ion Bogdan Ştefănescu, Dorel Baicu, Alexandru Moroşanu, Filip Papa, Aron Petrus Boloni, Thomas Pandolfi, Horia Mihail, Daniel Goiţi etc.
(G.A.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.