Lungmetrajul „Nomadland” a fost marele câştigător al celei de-a 93-a gale de decernare a premiilor Oscar, impunându-se la categoriile „cel mai bun film”, „cea mai bună regie” (Chloe Zhao) şi „cea mai bună actriţă în rol principal” (Frances McDormand), duminică seară, la Los Angeles, într-un eveniment care a marcat numeroase premiere, precum şi revenirea la formatul fizic al ceremoniilor strălucitoare de la Hollywood după o îndelungată pauză provocată de pandemia de coronavirus, informează Reuters.

Transmisiunea televizată a galei Oscar 2021, limitată la elementele sale esenţiale din cauza constrângerilor provocate de pandemia de COVID-19, a fost diferită de ceremoniile din anii precedenţi, fiind lipsită de obişnuitele sale reprezentaţii umoristice şi muzicale, dar marcată de discursuri mai lungi ale câştigătorilor.

Confirmând promisiunile făcute de producătorii evenimentului, cea de-a 93-a gală a premiilor decernate de Academia de film americană a marcat o desprindere de trecut, întrucât nu a inclus tradiţionalul monolog de deschidere şi secvenţele de muzică şi dans, care, de obicei, completau pauzele dintre premii.

Interpretările celor cinci piese nominalizate în acest an la categoria „cel mai bun cântec original” au fost înregistrate în avans şi difuzate într-o transmisiune specială a postului ABC, care a precedat gala principală.

Totodată, gala s-a desfăşurat într-un decor special – o sală de bal amenajată sub forma unui cabaret în Union Station, o gară din centrul oraşului Los Angeles -, precum şi în spaţiul său tradiţional de desfăşurare, Dolby Theatre.

Restricţiile de călătorie cauzate de pandemia de coronavirus şi măsurile de sănătate publică au determinat o transformare completă a galei premiilor Oscar, producătorii limitând la doar câteva sute de persoane – nominalizaţi şi prezentatori – numărul participanţilor. Din acelaşi motiv, unii dintre artiştii nominalizaţi s-au alăturat ceremoniei din câteva spaţii special amenajate, la Londra şi Paris, iar discursurile lor au fost transmise prin satelit.

Gala Oscar a fost deschisă de actriţa Regina King, urmată de camerele de luat vederi în timp ce a traversat holul central al gării Union Station îndreptându-se spre o scenă, înconjurată de celebrităţi şi invitaţii lor, aşezaţi la mese care au respectat normele de distanţare socială.

Regina King, recompensată cu premiul Oscar pentru rol secundar în 2018 şi al cărei debut regizoral, „One Night in Miami” a fost nominalizat la trei premii în acest an, a spus că starurile din public vor putea fi văzute fără măşti de protecţie sanitară în timpul galei atunci când se află în faţa camerelor de filmat.

Cu toate acestea, vedetele au trebuit să respecte protocoalele stricte anti-COVID-19, care au permis industriei de la Hollywood să îşi reia activitatea în ultimele luni.

„În această seară, respectăm toate protocoalele riguroase care ne-au permis să revenim aici în siguranţă. La fel ca pe un platou de filmare, atunci când filmăm, dăm jos măştile sanitare. Apoi, când nu filmăm, ne punem din nou măştile sanitare”, a declarat Regina King în debutul galei.

O altă schimbare majoră a formatului de desfăşurare a transmisiunii televizate de duminică seară a constat în extinderea discursurilor rostite de câştigători, care, până în acest an, erau întrerupţi de o orchestră dacă mulţumirile pe care le adresau pe scenă depăşeau durata de 45 de secunde.

Cineastul Steven Soderbergh, unul dintre producătorii galei din acest an, alături de Stacy Sher şi Jesse Collins, i-a încurajat pe câştigători „să spună o poveste” atunci când urcă pe scenă şi să îşi personalizeze discursurile de acceptare a premiilor. Extinderea dimensiunii oratorice a galei a părut că a fost apreciată de publicul prezent în Union Station, dar rămâne de văzut dacă a fost şi pe placul telespectatorilor, în contextul în care audienţa galei Oscar a scăzut constant în ultimii ani.

Surprizele şi premierele nu au lipsit din programul galei de duminică seară.

Astfel, răsturnând pronosticurile specialiştilor, britanicul Anthony Hopkins a câştigat premiul Oscar pentru cel mai bun actor principal – devenind totodată cel mai vârstnic câştigător din categoriile de interpretare – graţie rolului unui octogenar care se luptă cu efectele demenţei în filmul „The Father”. Reprezentanţii presei de specialitate se aşteptau ca acest premiu să fie atribuit postum actorului Chadwick Boseman, decedat anul trecut, pentru ultimul rol al său, jucat în filmul „Ma Rainey’s Black Bottom”.

Cineasta chineză Chloe Zhao, care locuieşte de mulţi ani în Statele Unite, a câştigat premiul Oscar pentru regie cu filmul „Nomadland”, devenind prima femeie asiatică şi doar cea de-a doua femeie din istorie care obţine acest trofeu – după Kathryn Bigelow pentru „The Hurt Locker”.

Chloe Zhao a spus că filmările de la „Nomadland”, un film despre o comunitate de americani care trăiesc în stil nomad, locuind şi deplasându-se în rulote în partea de vest a Statelor Unite, a reprezentat pentru ea „o călătorie nebunească şi unică în viaţă”. Cineasta chineză a vorbit în discursul ei despre copilăria petrecută în China, unde a fost învăţată să creadă că „oamenii, la naştere, sunt în mod natural buni”.

„Acest premiu este pentru toţi aceia care au credinţa şi curajul de a se agăţa de bunătatea din ei… şi de bunătatea din ceilalţi”, a adăugat ea.

Protagonista filmului „Nomadland”, Frances McDormand, a câştigat cel de-al treilea Oscar din cariera sa, intrând astfel într-un club extrem de select, din care fac parte doar şapte artişti. Ea a câştigat precedentele sale două trofee pentru filmele „Fargo” şi „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”.

Youn Yuh-jung, în vârstă de 73 de ani, a câştigat premiul Oscar pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru interpretarea unei bunici neconformiste în filmul „Minari”, o dramă despre imigraţie. Ea a devenit astfel prima actriţă din Coreea de Sud care a câştigat un premiu Oscar.

Britanicul Daniel Kaluuya, un artist de culoare, a fost desemnat cel mai bun actor în rol secundar pentru interpretarea activistului Fred Hampton, lider al mişcării pentru drepturi civile Black Panther din anii 1960, în filmul „Judas and the Black Messiah”.

Filmul „Soul”, prima producţie a studioului Pixar care a inclus un personaj principal de culoare, a câştigat Oscarul pentru cel mai bun lungmetraj animat.

Comedia daneză cu accente dark „Another Round” s-a impus la categoria „cel mai bun lungmetraj internaţional”, la care a fost nominalizat şi documentarul românesc „colectiv”, de Alexander Nanau. Regizorul filmului câştigător, Thomas Vinterberg, vizibil emoţionat, a dedicat acest trofeu fiicei sale, care a murit într-un accident de automobil la doar câteva zile după începutul filmărilor.

„Promising Young Woman”, o dramă despre răzbunare inspirată de mişcarea #MeToo, a câştigat premiul Oscar pentru cel mai bun scenariu original, atribuit cineastei britanice Emerald Fennell, care este şi regizoarea peliculei. Dramaturgul şi scriitorul francez Florian Zeller a fost recompensat cu Oscarul pentru scenariu adaptat pentru filmul „The Father”.

„My Octopus Teacher” s-a impus la categoria „cel mai bun lungmetraj documentar”, la care a fost nominalizat şi filmul românesc „colectiv”, regizat de Alexander Nanau.

Alături de „The Father” (actor în rol principal şi scenariu adaptat), şi alte filme au câştigat câte două trofee: „Judas and the Black Messiah” (actor în rol secundar şi cel mai bun cântec original – „Fight For You”, interpretat de H.E.R.), „Sound of Metal” (cel mai bun montaj şi cel mai bun sunet), „Mank” (cea mai bună scenografie şi cea mai bună imagine), „Soul” (cel mai bun lungmetraj animat şi cea mai bună coloană sonoră), „Ma Rainey’s Black Bottom” (machiaj/coafură şi costume).

Sursa: agerpres.ro

Recomandările redacției