Autoritatea Feroviară Română (AFER) a omologat noile tramvaie făcute de Astra Arad, ceea ce înseamnă că, dacă recepția nu va fi amânată, pe 1 decembrie, ar putea ieși pe trasee.

La finele săptămânii trecute, Primăria Municipiului București a cerut AFER un răspuns cu „celeritate”, „fără echivoc” privind cele două certificate de omologare ale tramvaielor Astra Imperio Metropolitan.

”În temeiul HG 626/1998, cu modificările și completările ulterioare, AFER efectuează omologarea tehnică a vehiculelor de transport urban pe șine. În cazul <Tramvaiului Astra cu podea complet coborâtă>, comisia de omologare a decis omologarea tehnică de fabricație, respectiv omologarea tehnică de tip a produsului critic mai sus menționat, încheind Raportul nr. 3002/182/05.05.2020, în baza solicitării nr. 3008/128.12.03.2020, pentru reomologarea produsului critic <Tramvai Imperio cu podea complet coborâtă>, după expirarea termenului de valabilitate a certificatului de omologare tehnică de fabricație, cu schimbarea denumirii în <Tramvai Astra cu podea complet coborâtă>. În cadrul anexelor la certificatele de omologare tehnică menționate, sunt enumerate modelele de tramvaie care au fost omologate, în funcție de numărul de module solicitat de client, în care se regăsește și tramvaiul cu 4 module (sublin.ns.)”, se arată în răspunsul trimis de AFER către Ion Victor Tărtăcuță, directorul executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București, relatează clubferoviar.ro.

Garniturile Astra Imperio Metropolitan au 36 de metri lungime, podeaua complet coborâtă, cinci uşi duble şi sunt dotate cu aer condiţionat. Capacitatea este de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune, plus o platformă rabatabilă sau culisantă cu acţionare manuală pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaun cu rotile.

Gabriela Firea, susținătoare a turcilor de la Durmazlar

Răspunsul dat de AFER este o palmă dată fostei primărițe Gabriela Firea, care a încercat din răsputeri să oprească punerea în circulație a noilor tramvaie.

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii octombrie, Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Gabriela Firea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București. A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar.

sursa: clubferoviar.ro

  • HHH spune:

    Eu tot nu înțeleg de ce coana UE aloca bani pentru a finanța tari non UE. De ce nu impune ca fondurile nerambursabile sa se i toarcă preponderent în Europa. De ce nu impune ca la licitații sa se acorde un bonus de măcar 10% furnizorilor europeni! De ce nu susține producătorii și forta de munca Europeană?
    Cat despre tramvaie, dacă respecta caietul de sarcini și modificările sunt în favoarea creșterii performantelor și a scăderii costurilor de exploatare ce atata caz?
    Problema-i cumva la comisioane?

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției