Ford România, cel de-al doilea constructor auto de pe piaţa locală, va lansa în producţie la Craiova un al doilea model, începând cu 2019, la 11 ani de la preluarea uzinei.

Odată cu lansarea celui de-al doilea automobil, producţia va înregistra un salt puternic, urcând spre o cadenţă similară cu cea de la Mioveni – adică o maşină ieşită de pe bandă în mai puţin de un minut şi un volum anual de 300.000 de unităţi, adică exact cât este în acest moment şi capacitatea instalată a uzinei.

Ford a confirmat ieri o investiţie suplimentară de 200 de milioane de euro şi adăugarea unui număr de 1500 de locuri de muncă dedicate producţiei unui al doilea vehicul la fabrica sa din Craiova. Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subliniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infrastructură, conform Mediafax.

Investiţia în viitorul Craiovei este un semn al încrederii pe care Ford o are în angajamentele asumate de Guvernul român de a oferi îmbunătăţiri cheie la nivelul infrastructurii şi ameliorări ale structurii logistice, acestea fiind imperios necesare pentru menţinerea competitivităţii globale a operaţiunilor de producţie Ford Craiova. Orice întârziere ar restricţiona semnificativ eforturile pe care Ford şi furnizorii săi le fac pentru a transporta volumul din ce în ce mai ridicat de vehicule şi subansamble.

Se va pune presiune pe infrastructura feroviară și rutieră

Un al doilea model va pune enormă presiune pe infrastructura feroviară şi rutieră actuală. Dacă Mioveniul are autostradă până la Bucureşti şi Constanţa şi autostradă dincolo de Sibiu până la Deva, Craiova nu are la mai puţin de 100 km niciun semn de infrastructură rutieră modernă. De mai bine de 10 ani toate guvernele au promis americanilor infrastructură, însă niciuna nu s-a concretizat. Şi mai mult, guvernul actual a tăiat fonduri tocmai de la investiţii. Anul viitor ar trebui demarat, cel puţin teoretic, drumul expres Piteşti-Craiova, însă până acum nicio promisiune făcută de vreun guvern, premier sau ministru al transporturilor nu s-a concretizat la timp.

„Această nouă investiţie confirmă continuarea evoluţiei gamei noastre de modele interesante produse în Europa şi subliniază totodată transformarea complexului de producţie de la Craiova. Includerea acestui al doilea vehicul în procesul de producţie este o dovadă clară a flexibilităţii operaţionale a fabricii de la Craiova şi reflectă perteneriatele puternice pe care le avem cu furnizorii locali şi cu membrii comunităţii”, spune Steven Armstrong, preşedinte şi CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Acum uzina de la Craiova are peste 4.500 de salariaţi, cel mai ridicat număr din întreaga sa istorie.

În prezent 90% din producţia de la Craiova pleacă la export pe tren, iar 10% reprezintă livrările pe camion plus maşinile vândute local.

Recomandările redacției