Salariații din administrație au anunțat că intră în grevă generală în iulie, în urma refuzul Guvernului de a le acorda majorări salariale și alte facilități. Anunțul a fost făcut de sindicaliștii membri ai Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație (FNSA), în care sunt înscriși salariații dintr-o serie de primării și instituții arădene. Reprezentanții organizațiilor sindicale ale angajaților care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării subliniază că, personalul a fost vădit discriminat în comparație cu angajaţii din administraţia centrală, în urma adoptării OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016. FNSA susține angajații din administrația centrală beneficiază prin schimbarea legislației de majorări de salarii de până la 70 la sută.

La niveul județului, sute de funcționari sunt membri ai FNSA, printre care, cei din primăriile din: Vinga, Păuliş, Şepreuş, Sântana, Fântânele Secusigiu, Şicula, Tauţ, Săvârşin, Seleuş, Archiş, Conop, Șeitin, Covăsânţ, Craiva, Chisindia, Semlac, Almaș și Zerind.

,,Observând dezinteresul manifestat de către reprezentanţii Guvernului României faţă de problemele majore cu care se confruntă salariaţii din sectorul nostru de activitate şi faţă de situaţia disperată în care se află aceştia ca urmare a faptului că sunt şi rămân cea mai slab plătită şi discriminată categorie de salariaţi din sistemul bugetar,FNSA a declanşat conflictul colectiv de muncă la nivel naţional şi va organiza proteste”, se arată în anunțul făcut de reprezentanții FNSA.

Sindicaliștii au stabilit deja un program al protestelor. Astfel, pe data de 5 iulie va fi declanșată greva generală de o oră, pentru ca mai apoi, pe 12 iulie, bugetarii să intre în grevă de o zi. În cazul în care nu vor fi soluționate revendicările, va fi declanșată greva generală pe termen nelimitat, din data de 19 iulie.

Funcționarii din administrație solicită acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală, acolo unde resursele bugetare permit acordarea faciltății. Susțin că, prin această schimbare legislativă s-ar elimina discriminările ca din acelaşi buget local al unei instituţii, unii salariaţi primesc acest drept iar alţii nu. De asemenea, se mai solicită acordarea voucherelor de vacanţă pentru salariaţii din administraţia publică locală.

,,Ţinând cont de faptul că salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală,  majoritatea angajaţilor din administraţia publică locală având venituri salariale brute apropiate ca valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 1 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25 %”, a nunță sindicaliștii.

Se mai cere scoaterea integrală a Art 32 (4) din OUG nr. 20/2016 este una dintre revendicările de căpătâi ale sindicaliștilor.

Recomandările redacției