Trăim într-o lume în care tot mai puține lucruri sunt ce par a fi. Cu siguranță mulți dintre dumneavoastră au auzit de Fundația Româno-Germană de la Vladimirescu. De asemenea, mulți au auzit că acolo au fost organizate, de-a lungul timpului, tot felul de cursuri de calificare. Câți s-ar fi gândit însă că fundația va trage, în cele din urmă obloanele, și este pe cale să-și abandoneze sediul? Este vorba despre o clădire solidă, cu o suprafață de 721 metri pătrați, care ar putea fi folosită în numeroase scopuri, fie de către instituția care o are în custodie, în speță Ministerul Muncii, și despre care aflăm că în momentul de față nu este dispusă nici măcar să-i asigure paza; fie de către autoritățile locale din Vladimirescu, care sunt dispuse să o preia, pentru a nu o lăsa în paragină, însă nu pot face acest lucru fără acceptul celor de la Ministerul Muncii. Dar să vedem cum s-a ajuns aici.
Fundația a rămas fără bani
Directorul Fundației Româno-Germane, Adrian David, și-a dat demisia începând cu data de 1 octombrie. Motivul? Lipsa banilor. Mai exact,  fundația nu a mai avut activitate, astfel încât nu-și mai justifica existența. „Mi-am dat demisia începând cu data de 1 octombrie. Problemele au început încă din anul 2007, de când nu mai avem finanțare. La început au fost proiecte europene, am câștigat câteva, ne-am implicat… Am avut mulți cursanți, atunci când am avut proiectele finanțate din fonduri europene. Când oamenii au trebuit să plătească
cursurile, numărul cursanților a scăzut. În ceea ce privește clădirea, nu știu ce se va întâmpla cu ea. A aparținut Direcției Muncii și Ministerului Muncii, ca organ superior, care a atribuit-o fundației. A existat un contract cu o firmă de pază. Pot să vă spun că am stat până în ultimul moment. Acum Consiliul Director trebuie să ia o decizie”, a declarat David.
AJOFM așteaptă un răspuns de la București
În ceea ce-i privește, reprezentanții Agenției Județene pen­tru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) susțin că așteaptă un răspuns de la Ministerul Muncii. „Ne pare rău că fundația nu-și mai continuă activitatea. Le-am promis celor de acolo că vom face o serie de demersuri pentru a obține un răspuns de la București, drept pentru care vom trimite un memoriu la minister. Cerem să se analizeze situația și să se dispună cine va prelua clădirea”, susține Marinel Henteș, directorul AJOFM Arad. Acesta a ținut să precizeze că imobilul a fost dat în folosință către fundație până în 2017. „În mod normal, fundația nu ar putea să-și încetezeactivitatea până nu predă cuiva imobilul. Acolo sunt de fapt trei clădiri, existând un internat și ateliere”, a mai spus Henteș.
Primăria poate asigura paza doar dacă i se cedează imobiliul
Deși au existat voci care susțineau că imobilul ar trebui păzit de Primăria Vladimirescu, primarul Ioan Crișan, pe care l-am contactat pentru a vedea care este punctul său de vedere cu privire la această problemă, susține că autoritățile locale sunt legate de mâini, în condițiile în care spațiul cu pricina nu le aparține. Este o reacție cât se poate de normală, în condițiile în care Curtea de Conturi dă uneori dovadă de exces de zel atunci când verifică primăriile din județ. „Ministerul Muncii s-a întabulat în Cartea Funciară cu acea clă­dire, deci instituția cu pricina trebuie să ia o hotărâre. De menționat că bunurile din interior aparțin fundației. Sunt acolo calculatoare, mobilier. Fundația a avut ateliere, săli de cursuri… Noi nu putem să plătim un paznic, pentru că nu este clădirea noastră. Suntem de acord să fa­cem acest lucru, dacă cei de la minister ne-o transferă nouă”, a ținut să precizeze primarul.

Recomandările redacției