Deputatul Glad Varga acu­ză Guvernul PSD-ALDE că, prin amânarea evaluării şcolilor doctorale, doreşte să menţină în funcţiune „fabricile de diplome”, lucru care dăunează grav învăţământului românesc şi imaginii acestuia în lume. „Printr-o Ordonanţă de Urgenţă, Guvernul a decis amânarea evaluării şcolilor doctorale din România, până în octombrie 2019. Este o lovitură de măciucă aplicată mediului academic din România, prin care PSD dovedeşte încă odată că nu îl interesează calitatea şi pres­tigiul şcolii româneşti, ci primează folosirea oricărui sistem, inclusiv cel al educaţiei, în interesul partidului”, spune deputatul liberal arădean. În opinia sa, pentru ca universităţile să ridice permanent ştacheta, să poată ocupa locuri acceptabile în topurile internaţionale, în funcţie de performanţe, se impune eliminarea vechilor practici ale unor şcoli doctorale care, după ce au fost acreditate din raţiuni politice, au devenit fabrici de doctorate pe bandă rulantă.
„Evaluarea și ierarhizarea şcolilor doctorale ar trebui făcute anual, cu maximă exigenţă, dacă dorim să avem cu adevărat doctori şi nu doar posesori de diplome. De patru ani, însă, guvernele au tot amânat punerea în practică a Legii, încurajând furtul intelectual, un adevărat flagel, pentru că acesta nu înseamnă doar promovarea unor mediocrităţi care vor aduce doar de­servicii societăţii, ci şi ne­­- dreptăţirea unor oameni care şi-au luat diplomele în mod cinstit, pe merit. PNL solicită Ministrului Educației să demareze, conform legii, procedurile de evaluare și acreditare a şcolilor doctorale, ierarhizarea programelor de studii și clasificare a universităților. Fără această procedură, calitatea diplomelor va fi, la nivel de ansamblu, sub standardele așteptate. Ne lamentăm că nu suntem trataţi ca parteneri de către ţările mari din uniunea Europeană, dar recurgem la practici exact contrare apartenenţei reale la Uniunea Europeană. Până când nu vom renunţa la ele, nu vom putea spune că ne-am integrat cu adevărat”, a declarat Glad Varga.
(G.C.)

Recomandările redacției