Gigantul Google va lansa, în decembrie, noua versiune a navigatorului web Chrome cu o protecţie îmbunătăţită, destinată să protejeze utilizatorii de publicitatea agresivă, conform anunţului făcut recent de directorul de produs de la Google, Vivek Sekhar, citat de blogul din România al producătorului de soluţii de securitate Eset.

Google Chrome 71 va utiliza funcţia „filtrarea site-urilor abuzive’, eliminând astfel toate anunţurile de pe site-urile cu „experienţe abuzive persistente”.

„Aceste practici implică, în cea mai mare parte, anunţuri înşelătoare care îi îndeamnă pe utilizatori să dea click, pretinzând că sunt alerte de sistem sau butoane de închidere a ferestrelor. Alte practici comune pentru aceste site-uri, pe care Google intenţionează să le elimine odată cu Chrome 71, includ barele de navigare, butoanele, link-urile sau zonele pe care nu se poate da click în mod obişnuit, care duc utilizatorii către anunţuri, fără ştirea lor, şi se pot dovedi o reală bătaie de cap. Scammerii pot, de asemenea, să se folosească de anunţuri înşelătoare şi de diverse elemente de pagină cu scopul de a fura datele personale ale utilizatorilor, inclusiv prin a-i face să le divulge chiar ei înşişi”, se menţionează pe blogul Eset.

Conform sursei citate, în noiembrie 2017, Google a anunţat un set de măsuri de protecţie pentru a bloca „pop-up-urile” şi solicitările de ferestre noi de la site-uri cunoscute pentru experienţele neplăcute oferite utilizatorilor, cum ar fi redirecţionări ale paginilor, fiind implementate două luni mai târziu.

„Administratorii de site-uri web pot utiliza instrumentul Google Abusive Experiences pentru a verifica dacă site-ul lor conţine astfel de anunţuri. Dacă se dovedeşte că da, vor avea o perioadă de graţie de 30 de zile pentru a revizui conţinutul paginii”, scriu cei de la Eset.

Chrome este un navigator web de tip open source dezvoltat de compania Google. Prima versiune pentru sistemele de operare Microsoft Windows a apărut pe 2 septembrie 2008, în 43 de limbi.

Date statistice publicate, în primăvara acestui an de Google, arată că, în 2017, compania a eliminat peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, echivalentul a mai mult de 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale gigantului american.

Reclame blocate, site-uri puse pe lista neagră, pagni web eliminate

În acelaşi timp, 79 de milioane de reclame din reţeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, respectiv 400.000 astfel de site-uri. De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul ‘trick-to-click’, adică în general reclame înşelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul „click aici’ în mesaj, precum şi 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.

Pe parcursul anului trecut, Google a mai eliminat din reţeaua proprie de publicitate 320.000 de editori pentru încălcarea politicilor şi a pus pe „lista neagră’ 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil.

Pe de altă parte, compania a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de două milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor şi politicilor.

Anul trecut, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, în creştere de la 10.000 de pagini, în 2016.

Compania Google a fost fondată în anul 1998 de către Larry Page şi Sergey Brin. În decursul timpului, gigantul american a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare, precum: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.

Recomandările redacției