Muncitorii de la Astra Rail Industries au intrat în grevă, astăzi, exprimându-și nemulțumirile față de salariile mult mai mici decât în alte sectoare ale industriei de gen, protestând și împotriva condițiilor în care sunt obligați să muncească. Ei au oprit activitatea începând de azi și pretind să le fie luate în considerare doleanțele. Hala în care muncesc aceștia are temperaturi apropiate de cele de afară, din stradă. Muncitorii sunt nemulțumiți că au primit majorări salariale foarte reduse, asta în condițiile în care angajații din fabricile din străinătate sunt remunerați mult mai bine raportat la inflație și nivelul de trai. Totodată, muncitorii nu se simt reprezentați de liderul de sindicat care a fost huiduit când a apărut în fața protestatarilor, pentru că, susțin ei, are în vedere interesele conducerii. Angajații au pichetat sediul firmei Greenbrier, unde și-au cerut drepturile și s-au exprimat și cu privire la unele probleme legate de echipamentul de protecție din fabrică. Trebuie menționat că Astra Rail Industries a fuzionat cu Greenbrier, Astra Rail fiind controlată de acesta din urmă cu o cotă de 75%.

Greenbrier-AstraRail s-a format prin fuziunea activităților europene ale Greenbrier cu Astra Rail Management, proprietarul Astra Rail Industries Arad, într-o tranzacție de peste 60 milioane de euro. Astra Rail Industries, companie fondată în urmă cu peste 130 de ani, are trei fabrici, la Arad (Astra Vagoane), Turnu Severin (ARI Severin, anterior Meva) și Caracal (ARI Caracal, anterior Romvag). Compania, cu circa 2.400 de angajați, a trecut pe pierdere în 2017, cu un rezultat negativ de 1,25 milioane de lei, comparativ cu un profit net de 54,12 milioane de lei în 2016, scrie profit.ro.

În octombrie 2016, Greenbrier a incheiat un acord cu Astra Rail Management GmbH pentru a forma o nouă companie, Greenbrier-Astra Rail, care produce vagoane de marfă și furnizează servicii de inginerie și reparații. Ca plată parțială pentru cota sa majoritara, Greenbrier a plătit Astra Rail o sumă totală de 60 de milioane de euro (30 de milioane de euro la încheierea acordului și 30 de milioane de euro la 12 luni după semnarea acordului).

Recomandările redacției