Transportatorii au  protestat astăzi pe centura Aradul ,, împotriva unui abuz de încredere publică al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), instituţie care, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele şoferilor transportatorilor români trebuie impozitate retroactiv, pe cinci ani”, se arată într-un comunicat de presă al reprezentanţilor transportatorilor din România.

 Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE – 2002), care susţine acest protest, a declarat că diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană

 ”Suntem puşi cu spatele la zid, cu ale cuvinte suntem împinşi spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial şi solicitându-ne sume pentru ultimii 5 ani, sub ameninţarea sechestrului şi a închiderii companiilor’’, a declarat Dorin Jurjuţ.

 El afirmă că prin această măsură sunt afectate 300.000 de locuri de muncă.

 ”Ne solidarizăm astăzi cu toţi colegii noştri transportatori care au declanşat această formă de protest pentru că îşi văd ameninţate locurile de muncă. Supra-impozitarea solicitată de ANAF, retroactiv, are două efecte: pe de-o parte ameninţă peste 40.000 de companii de transport româneşti şi pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă iar pe de altă parte urmăreşte, de facto, o naţionalizare a patrimoniului companiilor româneşti de transport, în beneficiul altor economii naţionale’’, a mai declarat vicepreşedintele APTE 2002, Dorin Jurjuţ, conform news.ro.

Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002, a declarat, la rândul său, că se cer ”impozite inventate”.

 ”Este fără precedent. Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condiţiile unor marje de profit de 2,5%-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite şi nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează nicăieri în Uniunea Europeană’’, a declarat Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002, conform news.ro

 Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane şi care contribuie printr-un excedent de balanţă comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.

Camioanele au blocat centura Aradului circulând cu cel mult 10 km la oră, ceea ce a creat  blocaje în trafic. Aproape 400 de camioane au participat la protest.  Șoferii au blocat zona de centură pornind din din trei zone, respectiv cartierul Grădişte, intersecţia centurii cu Calea 6 Vânători şi nodul rutier de la urcarea pe autostradă, aflat la ieşirea din Arad spre Nădlac.

Conform reprezentanților transportatorilor protestele vor continua şi în alte oraşe pe tot parcursul lunii septembrie, iar şoferii nu exclud să blocheze şi circulaţia din zona Bucureştiului.

Sursa foto: news.ro

Recomandările redacției