Prima şedinţă extraordinară din acest an a CLM Arad a avut loc la începutul săptămânii. Toate punctele de pe ordinea de zi au fost „născute” ca urmare a iniţiativei primarului. Acestea au fost: proiect de hotărâre nr. 2/2017 privind acoperirea definitivă a deficitului secţiunii de dezvoltare a bugetului local aferent anului 2016 din excedentul bugetului local, proiect de hotărâre nr. 1/2017 cu privire la modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad , proiect de hotărâre nr. 3/2017 privind aprobarea modificării prin act adițional a Acordului Document de Poziție privind modul de implementare a Proiectului Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Județul Arad . O altă iniţiativă viza  un proiect de hotărâre nr. 4/2017 cu privire la reglementarea activității de salubrizare menajeră-colectare, transport și depozitare, proiect de hotărâre nr. 5/2017 cu privire la aprobarea încheierii actului adițional nr. 13/2017 la contractul de concesiune nr. 6863/2002 pentru reglementarea activității de depozitare a deșeurilor în depozitul conform SC ASA Servicii Ecologice SRL, proiect de hotărâre nr. 6/2017 cu privire la aprobarea modificării Hotărârii nr. 175/2011 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind măsuri de reglementare a activității de salubrizare menajeră în Municipiul Arad,. Poate cel mai important a fost cel cu privire la proiectul de hotărâre nr. 7/2017 cu privire la modificarea Hotărârii nr. 317/2011 Consiliului Local al Municipiului Arad de aprobare a Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiție „Modernizarea infrastructurii depoului principal de tramvaie UTA”, cu modificările și completările ulterioare. În expunerea de motive s-a susţinut că „în cadrul proiectului „Transport urban în municipiul Arad-etapa III”,  finanţat din   împrumut  de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,  au fost achiziţionate un număr de 6 tramvaie cu podea joasă,  moderne şi eficiente energetic. Investiţiile vizează puncte de lucru dedicate acestui tip de vagon cât şi dotări necesare realizării unor operaţiuni de întreţinere şi reparaţii generale, precum şi realizarea unor puncte de lucru noi, specifice echipamentelor acestui tip de tramvai.
Dotările necesare au rolul de a asigura funcţionalitatea noilor tipuri de tramvaie în parametrii proiectaţi şi la gradul de siguranţă în exploatare cerut de legislaţia în domeniu. Solicitarea Companiei de Transport Public de completare a listei de dotări, pentru asigurarea condiţiilor tehnice de rulaj a tramvaielor cu podea joasă. Deasemenea au ca scop asigurarea reviziilor şi întreţinerii vagoanelor de tramvai cu podea coborâtă, funcţionarea la parametrii proiectaţi a echipamentelor, a verificării sistemelor de frână şi a condiţiilor optime de utilizare a forţei de tracţiune, a recuperărilor de energie”. Votarea proiectelor se-nţelege   că a fost o simplă formalitate. (G.C.)

Recomandările redacției