„Încearcă să fii un om de valoare, nu un om de succes”

0
269

Gh. Seculici

Interviu cu Gheorghe Seculici, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad

– Domnule Seculici, printre funcţiile deţinute de dumneavoastră de-a lungul timpului pe scena politică română, se numără cea de preşedinte al Consiliului Judeţean Arad şi cea de ministru de stat. Recent aţi fost ales vicepreşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR). Care este cheia succesului dumneavoastră?

– În tot ceea ce am făcut până în acest moment, fie că vorbim de viața profesională sau de cea politică, m-am ghidat după un principiu simplu, pe care l-am învățat cu ani în urmă: „Încearcă să fii un om de valoare, nu un om de succes”. Înțelesul profund al acestui îndemn este acela de a face tot ceea ce poți, cât mai bine, indiferent de locul în care te afli. Rezultatele de până acum sper să confirme, într-un fel, că m-am călăuzit după acest îndemn. În plus, e vorba de multă muncă, pentru ca fiecare lucru să fie realizat cu maximum de profesionalism. Și, nu în ultimul rând, este vorba de omenie, manifestată atât față de cei care se află jos în ierarhia socială, cât și față de cei care se află, prin anumite conjuncturi, foarte sus. Nu cunosc o altă rețetă a succesului, dar știu sigur că niciodată nu vom putea să-i mulțumim pe toți cei din jur.

– Care este strategia dumneavoastră pentru promovarea economică a Aradului pe plan internaţional?

Unul dintre obiectivele majore pe care mi le-am stabilit când am preluat președinția Camerei de Comerț  din Arad a fost să dezvolt contactele noastre pe scena economică internațională. O parte a strategiei este aceea a deschiderii Camerei față de misiunile economice și ambasadele străine din România. Pot să vă spun că am primit deja vizita unor ambasadori și atașați comerciali din state precum Germania, Spania, Ungaria. Iar aceasta, în decurs de doar câteva luni. De ce sunt importante contactele cu mediul internațional? E destul de simplu: în primul rând, în acest fel se realizează un transfer de „know how” și bune practici, din care au foarte mult de câștigat oamenii de afaceri autohtoni. În al doilea rând, vorbim de capitalul disponibil pentru a realiza investiții în zonă, ceea ce va genera locuri de muncă mai bine plătite pentru angajații români.

 

– Cât de important credeţi că este prestigiul pentru activitatea unei instituţii?

– Cred că este un element esențial al patrimoniului intangibil al oricărei companii. Prestigiul reprezintă ceea ce ești, modul de a te raporta la tine însuți și la partenerii tăi de afaceri. Prestigiul este acea carte de vizită care îi determină pe oameni să își dorească să te cunoască sau, dimpotrivă, să te evite. Tocmai din acest considerent, mi-am propus să redau prestigiul Camerei de Comerț din Arad, inclusiv prin mutarea activității din complexul expozițional în sediul renovat din centrul orașului. E o clădire de referință, potrivită pentru genul de activități pe care doresc să le promovez, mai exact întâlnirile de afaceri, dar și protocolare, la nivel înalt. Tot la capitolul prestigiu, amintesc vizita președintelui României la Târgul Internațional de Educație și Locuri de Muncă, prima vizită a unui șef de stat la un eveniment al Camerei de Comerț arădene.

– Ce influenţă are meseria dumneavoastră, cea de arhitect, asupra activităţii dumneavoastră ca preşedinte a CCIA Arad?

– Practicarea acestei meserii m-a învățat principii importante nu doar în plan profesional, ci şi practice pentru viață, m-am format astfel încât să privesc întotdeauna către viitor, să construiesc și să las ceva durabil în urma mea. În plus, am învățat că nu toată lumea va fi de acord cu proiectele pe care eu le consider oportune și am deprins arta negocierii, astfel încât fiecare parte să câștige, într-un final. Ca arhitect, mă bucur să pot afirma că am participat la decizii importante care au marcat destinul Aradului în ultimii 25 de ani.

Sunt exemple de atitudini care aduc un plus de valoare muncii de la CCIA și fără de care parcursul meu ar fi fost, probabil, altul.

– Care sunt principalele domenii de activitate economică pe care doriţi să le dezvoltaţi în 2014?

– După cum vă spuneam, componenta de târguri tematice reprezintă o parte vitală a activității noastre, deoarece pune în comun cererea și oferta, în domenii economice variate. De asemenea, serviciile oferite administrațiilor locale – prin expertiza pe care o avem în proiecte cu finanțare europeană. Împreună cu membrii Colegiului de Conducere, cu directorul general şi angajaţii Camerei de Comerț, ne-am propus să dezvoltăm și întâlnirile informale dintre oamenii de afaceri arădeni, pe diverse teme de interes, cu legătură mai mult sau mai puțin directă cu activitatea lor de zi cu zi.

 

−       Ce măsuri aţi dori să vedeţi implementate ca vicepreşedinte a CCIR?

–La Camera de Comerț a României dețin de curând o dublă calitate: pe de o parte, conduc Comisia pentru Strategii și Dezvoltare Economică, funcție asimilată aceleia de vicepreședinte, iar pe de altă parte sunt membru al Colegiului de Conducere. Cred că prin aceste funcții, este oferită o recunoaștere a activității economice arădene, dar și oportunități mai bune pentru oamenii de afaceri de aici. Activitatea mea n-aș dori să se limiteze la nivelul regiunii noastre, mi-am propus să contribui la elaborarea unor strategii care să stimuleze schimburile comerciale cu partenerii străini, pentru a echilibra balanța comercială a României și pentru a dezvolta motorul creșterii economice. La fel de importantă mi se pare și creșterea competitivității companiilor românești, atât pe plan intern, cât și în competiția internațională, prin cercetare și inovare și transferul de cunoștințe către mediul antreprenorial.

Reducerea fiscalității consider că este un alt aspect important, de natură să stimuleze creșterea economică și crearea de locuri de muncă. Se știe că este mult mai eficient să îmbunătățești colectarea taxelor și impozitelor, decât să-i împovărezi și mai mult pe cei care oricum contribuie la bugetul de stat. De asemenea, mă voi implica și în demersul refacerii imaginii publice a Camerei și recâștigarea credibilității atât față de mediul de afaceri cât și față de mediul politic.

Sunt doar câteva dintre proiectele cu care am venit la Camera de Comerț, dar temele pe care le voi aborda vor fi, cu siguranță, mult mai multe.

 

Daiana Dămăcuş

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.