Într-o perioadă în care se discută tot mai des de distanțare și de măsurile de protecție împotriva COVID 19, se caută soluții pentru o mai bună desfășurare a activităților în unitățile de învățământ. Astfel, pentru buna desfășurare a procesului de predare-învățare, Ministerul Educaţiei a adresat mai multe solicitări Ministerului Sănătăţii. „Având în vedere programul pilot ,,Școala după școală”, în care se vor desfășura activități remediale cu elevii claselor I-VIII, se cere ca aceste orele remediale să fie făcute ,,faţă în faţă”, indiferent de scenariul în care este localitatea, cu excepția situațiilor în care localitatea este în carantină. Aceste ore se doresc a se desfășura pe grupe de 12 elevi, acolo unde se poate asigura o distanțare suficientă astfel încât riscurile epidemiologice să fie minime” a declarat prof. Marius Sorin Gondor, Inspector Școlar General.

Au mai fost făcute solicitări în privinţa învăţământului special. ,,Am solicitat permiterea învăţământului faţa în faţă a elevilor de la învăţământul special, pentru ca grupele de studiu sunt foarte mici, maximum 10 copii odată, iar învăţământul online este extrem de dificil, dacă nu imposibil”, a mai declarat prof. Marius Sorin Gondor, Inspector Școlar General.

De asemenea, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au cerut ca simulările examenelor naţionale cele care se vor desfăşura la sfârşitul lunii martie, dar şi examenele propriu-zise să se desfăşoare cu prezenţă fizică totală. Evident, în acele zile neparticipând la şcoală elevi din alte clase.

Totodată s-a cerut ca masca de protecţie să dispară de la orele de sport, măsura purtării măştii putând fi înlocuită de o distanţare cat mai mare şi în cazul sălilor, de aerisire permanentă.

Recomandările redacției