Abandonul școlar rămâne o problemă la ordinea zilei – asta cu toate acțiunile de informare și educare, derulate în unități școlare. Cei de la Inspectoratul Școlar Județean Arad vor să depună un proiect destinat reintegrării tinerilor și adulților care s-au lăsat de școală, în sistemul de educație. Până aici, toate bune și frumoase, însă dacă vor avea pe cine integra și dacă va da rezultate, vom ști doar în decursul implementării proiectului. Valoarea proiectului este însă una extrem de mare și desigur, vorbim de fonduri nerambursabile. Acest proiect ar aduce inspectoratului, circa două milioane de euro, bani cu care teoretic vor trebui reintegrați în învățământ arădeni care au abandonat școala. În plus, personalul didactic s-ar perfecționa specializat în acest sens.

„Inspectoratul Județean Arad intenționează să contribuie la reintegrarea în sistemul de educație a persoanelor care au părăsit timpuriu școala, prin depunerea unui proiect POCU, Axa prioritară 6 – Educație și competențe , în valoare de două milioane de euro. prioritatea de investiții – 10.i. «Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare».

În cadrul acestui proiect vor fi susținute în mod corelat și unitar activități din cadrul OS 6.4., menite să readucă în sistemul de educație și formare tineri și adulți care nu și-au finalizat educația obligatorie, precum și cele din cadrul OS 6.6. menite să asigure formarea profesională specializată pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar“, se arată într-un anunț al reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean.

Tinerii care părăsesc prematur școala sunt mai predispuși riscului asociat șomajului sau al celui de a câștiga mai puțin odată ce găsesc un loc de muncă.

Programul „A doua Șansă” – pentru că despre acesta este vorba, permite finalizarea învățământului obligatoriu, având și o componentă de pregătire profesională, prin stagiile de pregătire practică.

În sprijinul măsurilor principale de intervenție și compensare destinate categoriilor de grupuri țintă, în cadrul proiectului se va regăsi, ca măsură complementară (obligatorie), formarea profesională specializată a personalului didactic, de sprijin și auxiliar care lucrează cu populații eterogene de cursanți, inclusiv copii și adulți cu niveluri diferite de educație, expuși consecințelor părăsirii timpurii a școlii, înainte de finalizarea educației obligatorii.

 

Recomandările redacției