Prima gară a orașului Arad, construită în anul 1858 de către Compania Feroviară a regiunii Tisa (Tiszavidéki Vasút).
Din punct de vedere arhitectural, gara din Arad se asemăna cu clădirile gărilor din alte orașe, precum Oradea (Nagyvárad) sau Košice (Kassa). Vechea gară a fost demolată în anul 1910, iar pe locul acesteia a fost ridicată clădirea impunătoare a actualei Gări, conform paginii Aradul de Altădată.
Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, anul deschiderii căii ferate Szolnok–Arad. Între 1869 și 1871 s-a construit calea ferată Arad–Timișoara, în lungime de 55,6 km, linie deschisă în data de 6 aprilie 1871.
Clădirea actuală a gării a fost construită după planurile arhitectului arădean Lajos Szantay. Lucrările la clădirea gării (actuale) din Arad au început în anul 1905 și au fost încheiate în 1910. Gara a fost bombardată puternic în octombrie 1944 de către trupele germane și a fost refăcută între anii 1950-1953.
În aprilie 2012 a început modernizarea Gării Arad, ca parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria
(Curtici) și Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european. Din suma totală alocată proiectului, de 1,38 de miliarde de lei, investiția pentru Gara Arad depășește 334 de mi­lioane de lei.

Recomandările redacției