tramvai

Fabrica de Tramvaie Arad, parte a grupului de firme din care face parte şi Astra Vagoane Călători Arad, va lansa un tramvai de concepţie proprie, la care lucrează în prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania parteneră în fabricarea modelului de tramvai Imperio.

Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Călători SA, Adrian Paraschiv, a declarat, zilele trecute, într-un discurs susţinut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, că, în prezent, un colectiv de specialişti, din care fac parte şi cercetători în domeniu, lucrează la conceperea unui tramvai nou. „Lucrăm în prezent la un tramvai nou, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitaţie pe care o câştigi internaţional ai nişte condiţii pe care ţi le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu eşti independent”, a spus Adrian Paraschiv.

Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai românesc, modelul Imperio, care se află în circulaţie în Arad după ce municipalitatea a achiziţionat şase garnituri. Paraschiv nu a oferit mai multe informaţii despre noul model, însă a prezentat o carcasă a acestuia.

Directorul de marketing al Astra Vagoane Călători a mai adăugat că noua politică a companiei este să comercializeze vagoane moderne şi mai scumpe, pentru a nu mai vinde în cantităţi mari produse ieftine.

„Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem vagoane multe şi ieftine. Am vândut mulţi ani în peste 20 de ţări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe şi am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia”, a mai spus Adrian Paraschiv.

El a adăugat că în urma vizitelor făcute de management în multe oraşe europene s-a observat că parcurile de vagoane de călători sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani, iar în centrele oraşelor, mai ales în zonele istorice, se interzice circulaţia vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tracţiune electrică.

El a spus că, în aceste condiţii, există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitaţiile.

„În Estul Europei, cam toate administraţiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb şi într-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitaţiile. Vom participa şi la licitaţiile pentru cele 13 oraşe din România care au infrastructură de tramvaie”, a spus Paraschiv.

Acesta a mai spus că, în timp ce la Arad infrastructura pentru tramvaie a fost modernizată în ultimii ani, astfel că s-au putut cumpăra garnituri noi, celelalte oraşe din ţară „au rămas în urmă la acest capitol, dar şi ele vor avea nevoie de tramvaie noi”.

Fabrica de Tramvaie din Arad a livrat anul trecut, municipalităţii arădene, tramvaiul „Imperio”, primul tramvai românesc produs la Arad în parteneriat cu Siemens şi care costă aproximativ 1,7 milioane de euro.

 

Paula Bulzan

  • Gheorghe popovici spune:

    Probabil noul tramvai este mov ( Imperio are culoare verde sau rosu).Nu știu ce nume va avea. Poate fi Aradon sau Local sau Romtram sau Autentic sau Reotram. Sa sperăm că in februarie va fi gata. Totuși un tramvai este un produs foarte complex cu multa electronica și nu știm ca în Arad sa fie o firma care produce echipamente de tracțiune. Nu știm pe cine se bazează ASTRA. Dacă vor importa sistemul de tracțiune tramvaiul nu va fi prea ieftin și nici nu le vor asigura cine știe ce independenta. În orice caz este un mare curaj pentru Blidar și trebuie felicitat .

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției