Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române a întocmit, anii trecuţi, o hartă a zonelor unde au loc cele mai multe accidente rutiere din ţară. Zonele cu pricina au fost marcate cu un punct negru, într-un chenar roşu, atât pe hartă, cât şi pe teren, indicatorul cu pricina având menierea să-i facă pe şoferi mai atenţi la ceea ce se întâmplă în trafic. Conform www.hartapunctelornegre.ro, cele mai multe puncte negre sunt pe DN7, un tronson de drum care traversează comuna Vladimirescu fiind inclus pe această listă. Dacă Aradul este reprezentat pe hartă doar de tronsonul cu pricina, cuprins între km 536,20 şi 537,20, în judeţul vecin Hunedoara se află nu mai puţin de şapte astfel de puncte, unul între Săcămaş şi Leşnic, două între Mintia şi Deva, trei între Sântuhalm şi Simeria şi unul înainte de Orăştie. Ovidiu Liber, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad, declara la vremea respectivă că aceste puncte negre sunt stabilite în funcţie de frecvenţa accidentelor într-o anumită perioadă de timp. „Harta punctelor negre este gestionată de Direcţia Rutieră, care stabileşte locul în care se amplasează aceste indicatoare în funcţie de datele statistice cu privire la numărul de accidente. Indicatoarele sunt puse de administratorul drumului care ia măsuri astfel pentru a diminua riscul rutier. Acele indicatoare au rol de conştientizare a participanţilor la trafic cu privire la posibilitatea producerii unor accidente, nefiind cuprinse în categoria indicatoarelor menţionate în OUG 195/2002”,  a povestit Ovidiu Liber. De altfel, reprezentanţii IPJ susţin că o măsură similară, luată pe un tronson de drum care străbate comuna Vinga, însoţită de montarea unor panouri din beton a dus la dispariţia unui punct negru de pe hartă.

Una dintre cauzele care au făcut ca Vladimirescu să ajungă pe harta întocmită de Direcţia Rutieră o reprezintă şi traficul infernal de pe DN 7, comuna fiind tranzitată zilnic, potrivit unui studiu, de 24.000 de maşini, trafic greu reprezentând 40% din total. În plus, deşi legea nu permite utilajelor agricole să mai circule pe drumurile naţionale, acestea nu au fost eliminate cu desăvârşire, din cauză că localnicii au terenuri în afara localităţii şi nu au pe unde să meargă acolo atunci când trebuie să facă diverse lucrări.

Proiect european de 950.000 de euro

Pentru a rezolva şi această problemă, autorităţile locale au accesat un proiect european, care a fost în cele din urmă aprobat, astfel încât va fi construit un drum de 7,5 kilometri, de la ieşirea din centrul de comună, până la limita dintre Cicir şi Sâmbăteni (sat care aparţine din punct de vedere administrativ de comuna Păuliş). „În 2010 am accesat un proiect în valoare de 950.000 de euro pentru construirea de drumuri agricole. Finanţarea a venit în 2015. Toată valoarea lucrării va fi acoperită din fonduri europene. Drumul iese din DN 7 după Vladimirescu, o ia pe lângă calea ferată, paralel cu aceasta, până la limita de hotar dintre Cicir şi Sâmbăteni”, a declarat Ioan Crişan, primarul comunei Vladimirescu. Acesta mai spune că lucrarea trebuie finalizată până la jumătatea anului 2017. „Acel drum va fi pietruit şi asfaltat şi va fi destinat utiljelor agricole şi căruţelor, pentru descongestionarea traficului pe DN 7. Ne bucurăm foarte mult că am reuşit să obţinem această finanţare, întrucât vom avea un drum care ne este foarte necesar, fără a cheltui niciun leu de la bugetul local”, a mai spus Crişan.

Recomandările redacției