Ciupi Rădulescu, pe numele său real, Gheorghe Ciupercă a fost actor de film, radio, teatru, televiziune, voce și al teatrului de revistă din România, autor, poet, tenor, libretist și cântăreț român.
Cupletistul, publicistul, actorul de revistă, film și televiziune, CIUPI RĂDULESCU se naște într-o zi de început de septembrie, în anul 1930, la Bacău. Debutează în teatru la doar 16 ani, însă devine foarte cunoscut datorită teatrului de revistă.
Pe numele său real Gheorghe Ciupercă, urcă pentru prima dată pe o scenă în anul 1946 când, alături de o trupă de profesio­niști, joacă în piesa „Cocoșul negru”, de Victor Eftimiu, în rolul Voievodului Nenoroc. Prima revistă în care a apărut a fost, după propriile mărturisiri, „Pas cu primăvara”, în 1950, spectacol căruia i-a semnat și regia.
Anul 1955 avea să-i aducă intrarea în trupa Teatrului „Constantin Tănase”. „Este foarte importantă conjunctura. Ce nevoie era în acest teatru de mine, când avea pe puțin 40 de vedete? M-am obișnuit destul de repede cu genul revuistic și am căutat să mă acomodez cât mai bine. O foarte frumoasă amintire rămâne cuplul pe care l-am făcut mai întâi cu Radu Zaharescu și apoi cu Horia Șerbănescu. Odată, pentru a susține niște concerte, am jucat și am cântat în locul fiecăruia dintre ei. Tot așa s-a întâmplat când s-a îmbolnăvit Luigi Ionescu. Jucam alături de marile actrițe Zizi Șerban și Elena Burmaz. Asta nu însemna că de câte ori treceau pe lângă mine pe coridoare nu mă lipeam de zid de parcă eram hipnotizat”, spunea el, într-un interviu.
Pe scena de la „Tănase”, CIUPI RĂDU­LESCU a jucat în numeroase spectacole. „Ocolul pământului în 30 de melodii”, „București 500”, „Un cântec pentru dumneavoastră”, „Pagini alese din revista de altădată”, „De la Cărăbuș la Savoy”, „Revista în luna de miere”, „Belmondo al II-lea”, „Vernisaj la Revistă” sau „Revista la ora… exactă” sunt doar o parte dintre acestea, în care i-a avut alături pe Stela Popescu, Puiu Călinescu, Horia
Căciulescu, Nae Lăzărescu, Nicu Constantin, Cristina Stamate ori Aurelian Andreescu.
„Fiecare actor este un unicat în felul lui. Noi trebuie să ne bucurăm de orice apariție. Eu mă simt foarte bine pe scenă, nu pot trăi fără ea. Și acum, după ani de zile, am emoții nemaipomenite înainte de orice spectacol”, mai spunea el.
A scris numeroase poezii, cronici sportive, spectacole muzicale și radiofonice, dar și textele unor cântece. Și îi plăcea să își facă singur cele mai multe dintre cuplete. În calitate de tenor, a colaborat cu Opera Națională Română din Timișoara. „În film, a avut norocul să joace sub bagheta regizorului Jean Georgescu. Este vorba despre Pantoful Cenușăresei. Afișul era cu el, iar probele le-a câștigat cu 18 feluri de a tuși. Acest lucru a fost pus să facă și în film”. (Romeo Bușegescu – Cărăbuș, caiet program al Teatrului C.Tănase).

Recomandările redacției