Trebuie să precizăm de la bun început că aceste lucrări au început în urmă cu aproximativ zece ani, dar acum se lucrează pe un tronson în plus, anume Ionești-Hălmagiu-Vârfurile. Din câte am înțeles din spusele directorului firmei, inginerul Liviu Cosmei, acest tronson se va finaliza în anul 2020, aceeași părere având-o și dirigintele de șantier.

În această zonă au mai desfășurat lucrări alte două firme din străinătate cu pretenția că ei vor ști să lucreze mai bine ca românii, personal, nu sunt de aceeași părere.

Lucrarea cuprinde execuții de șanțuri betonate, rigole carosabile în localități, consolidare versanți prin ziduri de sprijin din beton, saltele de gabioane din piatră brută așezate pe radieri de beton.

Îmbrăcămintea bituminoasă este compusă din trei straturi asfaltice de 8,6 cm respectiv 4 cm uzură, execuție bandă 3 pe pante la urcare și coborâre, se vor mai înlocui podețele transversale cu podețe noi și se va pune semnalizare rutieră nouă.

Până acum s-a efectuat în jur de 45% din volumul lucrării cu porțiuni asfaltate între Ionești – Hălmagiu și Hălmagiu – Dealul Sortocului, o pantă care era cunoscută pentru dificultate“, a precizat un diriginte de șantier.

Voicu Sida

 

Recomandările redacției