Cu toate că în alte state școlile au rămas deschise, în ciuda faptului că rata de infectare depăşeşte 3 la mie, premierul Ludovic Orban, spune ca nu există un model european pentru funcţionarea instituţilor de învăţământ româneşti. Se fac evaluări per­- manente cu privire la închiderea școlilor când se atinge incidența de 3 la mie.
Întrebat de ce România închide școlile și grădinițele atunci când se atinge incidența de 3 la mie, în contextul în care Anglia, Portugalia, Franța, Germania, Belgia au anunțat săptămâna trecută restricții dure, dar au men­ținut învățământul deschis, Orban a răspuns că „dacă o țară ia o măsură, asta nu înseamnă că țara respectivă impune un model european”.
„La nivelul Comisiei Europene nu este o strategie care să fie unitară. Dacă ar fi existat o astfel de strategie, cu sigu­ranță am fi urmat-o”, a declarat Orban.
„Dacă o țară ia o măsură, asta nu înseamnă că țara respectivă impune un model european“, a răspuns premierul, întrebat de ce România închide școlile, când modelul celorlalte state europene este de a le menține deschise.
Orban a precizat că „fiecare țară a avut situații specifice care nu pot fi comparate între ele. În ce ne privește pe noi, încă de la începerea școlii am adoptat acest sistem pentru că am încercat să găsim un echilibru între nevoia de a asigura dreptul la educație și nevoia de a asigura sănătatea. De aceea se trece pe online când se depășește indicele de 3 la mie“.
 

Recomandările redacției